יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיון הכנה לפני המשט - נציג צה"ל לא השתתף

הבוקר פורסם כי בדיוני ההיערכות שהתקיימו במועצה לביטחון לאומי (מל"ל) לא השתתף נציג של צה"ל. הסיבה: משרד הביטחון סירב לשלוח נציג. משרד הביטחון מאשר: לא נשלח נציג "מסיבות פרוצדורליות". על רקע הדברים פרץ סכסוך בין ראש הממשלה נתניהו למקורבו יו"ר המל"ל ארד

יוסי בלוך, כ"ז בסיון תש"ע - 09/06/2010 11:28
נציג צה"ל נעדר מהדיון על המשט. ועדת הבדיקה טרם כוננה באופן רשמי, אולם פרטים חדשים כבר צצים דרך ההכנה למשט שהפך לאירוע דמים שסיבך קשות את ישראל. הבוקר (ד') פורסם בגל"צ כי לשכת שר הביטחון סירבה לשלוח נציג של צה"ל לדיוני ההכנה למשט שנערכו במועצה לביטחון לאומי (מל"ל). אמש הביע השר יעלון ביקורת מרומזת על הפעולה.

לפי הדיווח, לפני כשלושה שבועות כונס דיון במל"ל בנושא עצירת המשט ועסק בתרחישים השונים הצפויים בפעולות לעצירת המשט. למרות חשיבות העניין, לא השתתפו בדיון נציגים של צה"ל מיחידת דובר צה"ל מחיל הים ומאמ"ן. בעקבות כך שיגר יו"ר המועצה לביטחון לאומי, עוזי ארד, מכתב חריף לשר הביטחון בו נכתב כי התנהלותה של מערכת הביטחון רומסת ברגל גסה את החוק שנחקק לאחרונה ואשר הגדיר את סמכויות המועצה.

אמש פורסם בתקשורת כי בעקבות האירוע פרץ סכסוך בין ראש הממשלה נתניהו למקורבו יו"ר המל"ל ארד, על רקע דרישתו של האחרון מנתניהו "לעשות סדר" ולכופף את אנשי משרד הביטחון תחת סמכויות המועצה.

בתגובה לדיווח נאמר בהודעת משרד הביטחון, כי נציגי צה"ל לא נשלחו לדיון "מסיבות פרוצדוראליות".

לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה ללא התייחסות ישירה לסוגייה: "צה"ל ומשרד הביטחון קיימו דיונים רבים לקראת המשט, בעבודת מטה מסודרת".

יעלון: "לא פעלו לפי נוהל קרב"

הדברים מתפרסמים על רקע הסערה שהתחוללה אמש (ג') מדברים שאמר הרמטכ"ל לשעבר וחבר פורום השביעייה, השר משה בוגי יעלון, שמתוקף תפקידו כמ"מ ראש הממשלה, כיהן בפועל כראש הממשלה בזמן ביצוע פעולת ההשתלטות על ה"מרמרה", עקב שהותו של נתניהו בקנדה – יעלון אמר  בכינוס של ראשי רשויות מהליכוד כי "במקום שיש לתת צל"שים, כנראה שמישהו לא היה בסדר". יעלון הוסיף, כי "כנראה מישהו לא פעל לפי נוהל קרב".

יעלון אמר עוד "ההחלטה הייתה נכונה לעצור את המשט", אמר, "אך יש מקום לשיפורים, ואני לא אכנס לפרטים".