יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מארב מתוכנן חיכה לחיילים על הספינה

נאיביות בלתי מוסברת הביאה את שייטת 13 להצטייד רק בעזרים קלים לפיזור הפגנות; כדורי צבע נגד סכינים, חבלים תחת אלות, נשק חם ואבנים. היכנסו לצפייה בתיעוד מזעזע של לינץ' זריקת חייל צה"ל מגובה 10 מטרים דקירה התקפות רימונים. "לא פגשנו שם פעילי שלום" אלא לוחמי גרילה

איתן פריד, י"ח בסיון תש"ע - 31/05/2010 18:10

 כך התרחשה הזוועה: "לא לירות, לא לירות", זה מה שידעו חיילי חיל הים המותקפים לצעוק, כשבזה אחר זה השתלשלו אל סיפון הספינה מתוך המסוק שריחף מעל ה'מרמרה' הטורקית, ועשרות לוחמי הגרילה שהקיפו אותם תקפו אותם כפרי בשל במארב מתוכנן היטב. החיילים קבלו הדרכה שלא לירות אלא במקרה של סכנה לחייהם, ועד שלא הושלך חייל מהסיפון העליון ואיבד את הכרתו, ושניים נוספים נדקרו, עדיין נצרו החיילים הבלתי מוכנים את נשקם.


דובר צה``ל
החייל הראשון נזרק אל הסיפון התחתון  [צלם]

המסוק שהביא את החיילים הונחת על סיפונה העליון של הספינה, כשקודם לכן התקבל המידע אודות כעשרים פעילים שארבו להם. החיילים, שהוכנו לקראת מאבק מילולי והנגדות קלושה שבה יוכלו לטפל באמצעות כדורי צבע, היו חשופים במטווח. הנוסעים על המרמרה שחיכו להם על הגג שלפו אלות, יידו אבנים, היכו במוטות ברזל, וב"קלע-דוד" עם גולות זכוכית, והתנפלו על כל חייל שירד לבדו מן המסוק. בינתיים, החלו לעלות עוד מפגינים רבים, שכל קשר בין אופי פעילותם לבין הלינץ' הרצחני שבקשו לעשות – אינו אלא בדיה. והאימון הרב שנתנו בצה"ל לדבריהם של הפעילים – כי אכן מטרתם רק פרובוקציה פוליטית ולא עימות פיזי ממש הובילה את הקומנדו בעיניים פקוחות אל מלכודת מתוכננת היטב.


בתיעוד של דובר צה"ל נראה 'פעיל שלום' קופץ על חייל צה"ל ודוקר אותו בסכין. בתמונות ניתן לראות איך חייל אחר מושלך מגובה של עשרה מטרים, נחבל קשה בראשו ומאבד את ההכרה. בשעה שאקדחים אישיים שהוחבאו על הספינה נישאים בידי הפעילים שהתקרבו מכל עבר.


טרוריסט דוקר חייל צה"ל על ה'מרמרה' [צלם]

כאן הגיעה ההוראה לחיילים להשיב אש. בינתיים, שני חיילים כבר נפצעו מן הירי וחייל נוסף נפצע מדקירת סכין. סך הכל, נפצעו חמישה לוחמים של חיל הים, שניים מהם באורח קשה ושלושה באורח בינוני.


מדובר צה"ל נמסר, כי "מדיווחי החיילים עולה כי נעשה ניסיון לבצע בהם לינץ', ולנוכח סכנת החיים שנשקפה להם, הם אולצו להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות ואף נשק חי".


הפצועים הישראלים והזרים עדיין מובלים במסוקים מלב ים לבתי חולים בילינסון, תל-השומר, הדסה עין-כרם ורמב"ם, לקבלת טיפול רפואי.



דובר צה``ל
 התקפה במוטות ברזל [צלם]

דובר צה``ל
עשרות הפעילים מכים חייל צה"ל בודד ומנסים לחטוף אותו  [צלם]

דובר צה``ל
 רימוני הלם על החיילים [צלם]

דובר צה``ל
רימונים על חיילי צה"ל  [צלם]


  1. 2. לא ברור איך ולמה נתנו לחיילי השייטת להתבזות כך
    אייל 01/06/2010 09:38
    מדינת ישראל איבדה פרופורציות ובניסיון המטופש שלה למצוא חן בעיניי העולם וללכת לפי המוסר המעוות שהם מנסים להחיל על ישראל היא מפקירה את חייליה פעם אחר פעם. שקברניטי המדינה והדרג הצבאי הבכיר יפנים פעם אחת ולתמיד: שלומם וטובתם של חיילינו צריך להיות בראש סדר העדיפויות ואם יפגעו יותר טרוריסטים - שיפגעו. העולם יגנה בכל מקרה - כפי שניתן לראות כיום - ואותם אלו שפועלים נגד ישראל מתחייבים בדמם שלהם. ההססנות של ישראל רק משדרת חוסר נחישות ובטחון בצדקתה ולא עודף מוסריות כפי שיש כאלה שטועים.
  2. 1. מדינה שמאלנית טפשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ישראלי מפוכח 31/05/2010 21:37
    במקום להפגיז את אוניות הטרור על נוסעיהן איך שהם נכנסים לשטח שאסרו עליהם להיכנס, במקום זה מעדיפים צמד הפחדנים ביביברק לשלוח תוך סיכון את חיילנו העיקר שהטרוריסטים [שנכנסו ביודעין ובהתרסה למקום שאסור]לא יפגעו !!!!!!!!!!!!!! כך נראה מדינה שראש הממשלה שלה מוג-לב שרועד פחד מוות מכלי התקשורת ובתי המשפט השמאלנים הקיצוניים !!!!!!!!!!!!!!