יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עשרות הרוגים ופצועים על הספינות, שישה חיילי צה"ל נפצעו

ארבעה חיילי צה"ל נפצעו במהלך השתלטות חיל הים על המשט לעזה, וגורמים ערביים מדווחים על מעל עשרה הרוגים על הספינות, וכ-60 פצועים. צה"ל נאלץ לפתוח באש חיה מפני שהחיילים היו בסכנה; אש נורתה לעבר הקומנדו מתוך הספינה והמפגינים ניסו לחטוף נשק מידי החיילים

איתן פריד, י"ח בסיון תש"ע - 31/05/2010 08:05
דרמה קשה ובלתי צפויה: מהלך השתלטות חיל הים הישראלי על שש ספינות משט המחאה לפנות בוקר הסתבך לרמות קשות, ובמהלכו נפצע חייל צה"ל באורח קשה מדקירה, שלושה חיילים נוספים נפצעו בינוני ושניים באורח קל. גורמים ערביים מדווחים על כ-20 הרוגים מבין הפעילים שעל הספינה, וכשישים פצועים שחלקם הוטסו לטיפול רפואי בביה"ח בישראל.


ההשתלטות החלה לפנות בוקר, בסביבות השעה 4:00, כשעוד קודם לכן, שלוש ספינות של צה"ל יצאו מנמל אשדוד לעבר המשט. עם ההתקרבות למים הטריטוריאליים של ישראל, קרא קפטן הסטי"ל שיצא לפגוש במשט, לקפטן הספינה הטורקית שנשאה 600 פעילים, ואשר הובילה את המשט, להזדהות, מפני שהספינה מכותרת, כך דיווח כתב הרשת הערבית אל ג'זירה שעל הספינה, אולם הקפטן החליט לנטוש את הנתיב על מנת שלא להיקלע לעימות לילי עם הקומנדו.

דובר צה``ל
הקומנדו בפעולה [צלם]

מאוחר יותר, ככל הנראה בשעת לפנות בוקר, פלשו החיילים אל תוך הספינות, ואז השתבש המבצע: משתתפי המשט תקפו באש חיה את צה"ל, שנאלץ להשיב אש. מדובר צה"ל נמסר לאחר שעות ארוכות של שקט ישראלי בפרשה, כי "לוחמי חיל הים השתלטו על שש ספינות, שביקשו להפר את הסגר הימי - ואף דחו קריאות אזהרה כמו גם הזמנות להגיע לנמל אשדוד, ולהעביר משלחת סיוע דרך המעברים המורשים. במהלך פעולת ההשתלטות נתקלו החיילי באלימות פיזית קשה מצד המפגינים שתקפו אותם בירי חיה".
 
צלמי אל ג'זירה שידרו תמונות קשות של חיילי הקומנדו חמושים במסכות, ושימוש בגז ובנשק חם. במשך כל זמן ההשתלטות שידרו הספינות אותות מצוקה וקראו קריאות דרמטיות למדינות אירופה להיחלץ לעזרן. אנשי המשט קראו לחייל צה"ל שיש על סיפון הספינות פצועים, וכי הם אזרחים לא חמושים. אולם את חיילי הקומנדו שהשתלשלו אל תוך הספינות קידם ירי קטלני, אבנים ודקירות.

בעקבות ההיתקלות הקטלנית, העלו כוחות הבטחון את הכוננות בכל רחבי הארץ לרמה ג', ישראלים הנמצאים בטורקיה נקראים על ידי משרד החוץ לשוב לישראל, ולאילו שעמדו לטוס למדינה - להישאר בארץ. שגרירות ישראל באיסטנבול הותקפה באבנים, על רקע שיחת הנזיפה אליה נקרא בדחיפות הציר הישראלי במדינה המוסלמית בעניין. בתוך כך, קרא האיחוד האירופי לבירור מיידי מה בדיוק התרחש בתקרית.

(עדכון: 11:03)


Flash 90
  [צלם]

Flash 90
[צלם]

Flash 90
  [צלם]

  1. 1. מדינה שמאלנית טפשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ישראלי מפוכח 31/05/2010 20:18
    במקום להפגיז את אוניות הטרור על נוסעיהן איך שהם נכנסים לשטח שאסרו עליהם להיכנס, במקום זה מעדיפים צמד הפחדנים ביביברק לשלוח תוך סיכון את חיילנו העיקר שהטרוריסטים [שנכנסו ביודעין ובהתרסה למקום שאסור]לא יפגעו !!!!!!!!!!!!!! כך נראה מדינה שראש הממשלה שלה מוג-לב שרועד פחד מוות מכלי התקשורת ובתי המשפט השמאלנים הקיצוניים !!!!!!!!!!!!!!