יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בשבוע הבא: פתיחת הליכים לעצירת המסתננים

בשבוע הבא ייתכנס לראשונה מטה המאבק נגד תופעת המסתננים משערה הדרומי של הארץ - אילת. מסתננים הציפו גם את הריכוזים החרדיים בערד. מנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה: "הטיפול בתופעת ההסתננות הוא יעד מרכזי של הרשות"

איתן פריד, י"ד בסיון תש"ע - 27/05/2010 09:31

על רקע ההחמרה בתופעת ההסתננות דרך הגבול לאילת וכחלק מהמאבק העירוני לטיפול בתופעה, ייפתחו בשבוע הבא הליכים 'מלחמתיים' על מנת למגר את התופעה. השבוע ביקר באילת מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה – אמנון בן עמי ביחד עם צוות משרדו. "הטיפול בתופעת ההסתננות הוא יעד מרכזי של הרשות" ציין בן עמי שהגיע, כאמור לאילת על מנת לעמוד מקרוב על מימדי התופעה. הריכוזים החרדיים בעיר ערד הוצפו לפני מספר חודשים במסתננים, שסכנו את בטחונה ואת צביונה של העיר.

"ברור כי מדובר במאבק קשה על דמותה וצביונה של העיר אילת" ציין בן עמי, אשר מכיר את התופעה עוד מתפקידו הקודם כמשנה למנכ"ל ראש הממשלה והוסיף: "הביקור ממחיש את היקף התופעה, חומרתה והשפעתה על העיר אילת ועל מקומות אחרים בארץ. במצב כזה על הגורמים הרלוונטיים לשלב כוחות, על מנת להתמודד עם תופעת ההעסקה הבלתי חוקית במסווה של מסתננים". 

עם זאת, המלונאים שנפגשו עם מנכ|ל הרשות ציינו את ההכרח בהחרגת העיר אילת בכל הנוגע להעסקת עובדים זרים והציגו חזית אחת, לפיה לא יועסקו מסתננים במידה שתאושר מכסה להעסקת עובדים זרים. "בסיכומו של דבר, גם אנו תושבי אילת וערים כמו כולם להשלכות של התופעה על העיר אילת בהיבט הקהילתי והתיירותי כאחד" ציינו המלונאים. 

לא מיותר לציין, כי הגדרת מכסת עובדים זרים מקבלת משנה תוקף על רקע בעיית המסתננים מאפריקה. "אישור העסקת הפליטים במסגרת מכסת העובדים הזרים לצד פתרון לאומי הנדרש מממשלת ישראל לבעיית המסתננים תביא לפתרון הבעיה שמהווה סכנה אסטרטגית לעיר אילת" ציין ראש העירייה והוסיף, כי כל השרים והגורמים הרלוונטיים תומכים באישור העסקת עובדים זרים באילת לפי מכסה שתעמוד על כ – 1,500 עובדים זרים מתוכם יועסקו רק אלה המוגדרים כפליטים. 

מנכ"ל הרשות עדכן, כי המודעות בקרב כולם באשר לתופעת ההסתננות והסכנות החבויות בה הולכת וגוברת וכי, כאמור הטיפול בתופעה הפך ליעד מרכזי של הרשות. עוד ציין המנכ"ל, כי הוא פועל בעניינים אלה למציאת פתרון לייעול תהליך הבדיקה של המסתננים החוצים את הגבול ומבקשים לקבל מעמד של פליט. המנכ"ל הוסיף, כי הנושא יעלה בפני פורום השרים לטיפול בענייני זרים הכולל את שר הפנים – אלי ישי, שר המשפטים – פרופ' יעקב נאמן ושר האוצר – יובל שטייניץ. 

בשבוע הבא צפוי להיפגש לראשונה מטה המאבק, על מנת להתחיל בתכנון צעדי המחאה.