יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החרדים עותרים לצמרת הבטחונית נגד פתיחת כביש 443

בשם תושביה החרדיים של מודיעין עילית ופורום 443, בקש ר' יעקב גוטרמן משר הבטחון ומהרמטכ"ל שלא לפתוח את הכביש לתנועת פלסטינים עד לדיון בעתירה בנושא. "זה פיקוח נפש" . אביו של הנרצח בכביש: "תחתמו לי, כדי שלא תשכלו גם אתם". והפלסטינים השפויים? כלל לא מעוניינים בנתיב

איתן פריד, י"א בסיון תש"ע - 24/05/2010 17:14

פיקוח נפש מול פוליטיקה שמסריחה: עם התקרב מועד פתיחתו השבוע של כביש 443 לתנועת רכבים פלסטיניים, פונים היום לאלוף פיקוד המרכז , לרמטכ"ל ולשר הבטחון, נציגי התושבים החרדים ואילו שאינם, אשר מתגוררים בכל האיזור, ומבקשים דחייה של פתיחת הכביש עד למועד דיון בבג"ץ בעתירה שהוגשה נגד ההחלטה הבטחונית המקוממת.

ראשי הרשויות חברי פורום 443, פנו בדחיפות לאלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, להשהות את פתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים עד לדיון שאמור להתקיים בעתירה שהוגשה בנושא ביום רביעי בשבוע הבא, מאחר שהדבר כרוך בפיקוח נפש. את העתירה הגיש בשם תושבי הסביבה ארגון "שורת דין".
 
במכתב שנשלח ע"י חברי הפורום, ראש עיריית מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס וראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, מסבירים המבקשים, כי: "כראשי רשויות המייצגים כ-150,000 תושבים הסמוכים לכביש 443, ובשם תושבי ירושלים והמרכז הנעים על ציר תנועה ראשי זה מידי יום, נבקשך להשהות את פתיחת הכביש לתנועת כלי רכב פלסטינים בהתאם להחלטת בג"ץ, עד לדיון שנקבע בבג"ץ לעתירה שהוגשה על-ידי התושבים ביום רביעי, בשבוע הבא, 2.6.10".
 
עוד מציינים ראשי הרשויות, כי "לאור הנסיבות והעובדות שהוצגו בפני בג"ץ, ומאחר ופתיחת כביש זה לתנועת כלי רכב פלסטינים כרוכה בפיקוח נפש, כפי שכבר הוכח בעבר עת הכביש היה פתוח לכלי רכב פלסטינים, בטוחנו כי בג"ץ ישנה את החלטתו הנ"ל".
 
ובמישור האזרחי - אביו של רונן מירי, אשר נרצח בפיגוע ירי בכביש, מנסה לאסוף חתימות נוספות לעצומה שמארגן נגד הצעד שיסכן את האזרחים הישראלים הנעים בציר, כבעבר. בהודעה אותה מפרסם היום עבורו ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', מבקש אביו של הנרצח עזרה בהבאת קריאתו: "
כביש פתוח – מוות בטוח"

"השאירו כביש בטוח לישראלים", מבקש האב, שמואל לנדאו. "איבדתי את בני רונן מירי על הכביש, מדי פעם אני מתייצב לזעוק את זעקת מותו לשווא. הצבתי בעבר משמרת החתמה ואני כעת (ב') עומד ליד מחסום 443 ומבקש להזהיר מפני פתיחתו (השבוע). עזרו לי להביא את דברי", חותם האב, "אינני רוצה שלאחרים יקרה את מה שקרה לי..., אל תפתחו את הכביש לתנועה פלסטינית". 

כזכור, כל ההחלטה בדבר פתיחת הכביש לתנועת הפלסטינים בו, אינה מובנת בעליל: מתחקיר שערך 'טוג' עולה, כי התושבים הערביים, שניתן לכנותם 'שפויים', ואשר עמלים לפרנסתם, כלל אינם תומכים ברעיון. לטוג נודע, כי האוכלוסיה שעליה מדברים ארגוני הצדק החברתי ורודפי זכויות הפלסטינים, כלל לא ייהנו מהאפשרות לנוע לצד הרכבים הישראלים, כך שהסיכון נעשה רק עבור אילו שאכן יש לחשוש מפניהם.