יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עורכי הדין בישראל הולכים הביתה?

כמעט 2,000 עורכי דין בישראל צפויים לאבד את רשיונם בשל חוב של מליוני ש"ח ללשכת עורכי הדין. הלשכה מבקשת לקצר את הליכי גביית החוב, ולגרום לשלילה רבתית

איתן פריד, ז' בסיון תש"ע - 20/05/2010 11:03
אין דיין? המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד עמוס ון-אמדן, אישרה בתחילת החודש תיקון לחוק לשכת עורכי הדין, המתייחס לקיצור הליכים הנוגעים לפקיעת חברות בגין אי תשלום דמי חבר. על פי ההחלטה שאושרה ואשר נדרש לגביה תיקון בחקיקה ראשית בכנסת, הליכי הגבלת חברות של עורך דין בלשכה יחולו עוד באותה שנה, אם לא שילם את דמי החבר.

על פי המצב החוקי כיום, חבר מוצא מן הלשכה רק אחרי שלוש שנים שבהן לא שילם דמי חבר. על פי ההצעה החדשה, הליך הוצאת חבר מהלשכה יחל עוד בשנת הכספים הרלוונטית אם עד לחודש מאי של אותה שנה לא שולמו דמי החבר.

מאחר שלשכת עורכי הדין פועלת כגוף סטטוטורי והחברות בה היא אובליגטורית, הרי שמי שמוצא מן הלשכה לא יכול לעבוד כעורך דין. דמי החבר דומים לאגרה השנתית שמשלם רואה החשבון למועצת רואי החשבון ובמקרה זה רואה חשבון שלא משלם את דמי החבר מאבד את הרישיון בתוך שנת הכספים הרלוונטית.

מנתונים שנאספו בלשכה עולה כי נכון לרבעון השני של 2010, 1900 עורכי דין טרם הסדירו את דמי החבר לשנים 2009 ואחורה. ההיקף הכולל של החוב עומד על 3.3 מיליון ₪. לאחר אישור הכנסת יחלו בלשכה בטיפול מזורז להגבלת חברותם של עורכי הדין, תוך צמצום היתר פעילותם השוטפת עד לסילוקם מהלשכה. כמו-כן, יפתחו הליכי גבייה נגד חברים שלא שילמו דמי חבר והמתייחסים לשנים שבהן פעלו כעורכי דין.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, אמר, כי "הסדרת תשלומי החוב בדמי החבר היא מהלך נוסף בשרשרת מהלכים, בהם מנסה הלשכה בעידן הנוכחי לרפא פגמי התנהלות שנגררו משך שנים רבות בעבר", והוסיף כי "יש חשיבות גדולה לחתירה לשוויון בין העול המוטל על כל חברי הלשכה וחברותיה. אותם דמי חבר שכולם משלמים, ובשאיפה התמורה, בגין אותם שירותים המוענקים לחברים בעבורם ובכל מחוזות הלשכה. יש לנו ועדה מיוחדת שמעניקה פטור מדמי חבר במקרים הראויים לכך, פרט למקרים האלה".