יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קם לא תזכה "להתאוורר"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתה של ענת קם הנאשמת בגניבת מסמכים מסווגים מצה"ל והעברתם לעיתונאי - לצאת "להתאוורר" שעתיים מדי יום מביתה, בו היא נתונה בתנאי מעצר בית

אהרן שיין, ג' בסיון תש"ע - 16/05/2010 14:05
זקוקה לאוורור. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (א') את בקשתה של ענת קם - החיילת שנאשמת בגניבת 2,000 מסמכים צבאיים מסווגים והעברתם לעיתונאי 'הארץ' אורי בלאו – להקל בתנאי מעצרה ולאפשר לה לצאת ו"להתאוורר" מדי יום למשך שעתיים, מחוץ לדירתה בה היא מוחזקת בתנאי מעצר בית.

בדיון בבית המשפט, הסביר פרקליטה של קם, עו"ד חיים יצחק, כי בקשתה של קם נובעת "ממניעים הומניטריים", שכן היא "צעירה המתגוררת בדירה קטנה במציאות קשה מאוד עבורה", ובשל פרק הזמן הממושך שבו היא נתונה במעצר – למעלה מחמישה חודשים. בבקשה הדגיש הפרקליט כי לכל מקום שקם תלך איו היא תזכה לליווי צמוד.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק דחה את בקשתה של קם ומתח ביקורת חריפה על התנהלות פרקליטיה ועל העילה לבקשתם.
בדבריו אמר השופט מודריק, כי "הטיעון ל'שיקולים הומניטריים' נראה כי הוצג בהקשר לא נכון. סנגורי המבקשת התאמצו היטב כי זו לא תיעצר עד תום ההליכים. בעשותם כן, לא 'התעקשו' על שעות התאווררות. אין זה מקרי שהבקשה לשעות כאלה מוגשת רק לאחר שההחלטה שלא לעצור אותה מצויה בידיה", כתב מודריק בנימוקיו.

"אין מקום להשוות את מעצר הבית, בדירה בלב העיר תוך אפשרות מעת-לעת לצאת לפגישות עם הסנגורים או לדיון בבתי-המשפט - לכליאה או לשבי. בנסיבות העניין, אותה פנייה חורגת מהקשרה הנכון", קבע מודריק.

עו"ד הדס פורר מפרקליטות המדינה הביעה שביעות רצון מהחלטת בית המשפט ואמרה כי "מדובר בבקשה מיותרת שהוגשה זמן קצר בלבד מאז ניתנה ההחלטה בעליון", שדחה בקשה קודמת של קם.