יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"כיפת ברזל" תקועה? ארה"ב תסייע

תת שר ההגנה של ארה"ב, מישל פלורנוי, הודיע אמש כי ארה"ב תסייע לישראל במימון מערכת ההגנה מפני רקטות - "כיפת ברזל". גורם ביטחוני "מדובר בפריצת דרך שתקל עלינו מאד"

אהרן שיין, כ"ט באייר תש"ע - 13/05/2010 20:16
"כיפת ברזל" בדרך להיות מבצעית? קושי תקציבי שעיכב לאחרונה את המשך ההצטיידות של מערכת הביטחון בסוללות של מערכת היירוט מפני רקטות "כיפת ברזל" נפתר ככל הנראה, לאחר שהפנטגון הודיע למשרד הביטחון בישראל, כי נשיא ארה"ב אובמה, החליט לאשר העברת סיוע מיוחד בסך של 200 מיליון דולר כדי לסייע בהתקדמות הפרויקט, כך מדווח הערב 'הארץ'.

החודש ינואר השנה ביצעה מערכת הביטחון ניסוי במערכת "כיפת ברזל" שבסיומו הוחלט במערכת הביטחון להצטייד במערכת ההגנה, מתוך תקווה שיהיה בכוחה ליירט את הרקטות לטווח קצר ובינוני, כדוגמת קסאמים וקטיושות.

לצורך הפעלת השלב המבצעי הראשון של המערכת הוקצו 800 מיליון ש"ח והוקם בחיל האוויר גדוד שיפעיל את המערכת. אולם הסכום שהוקצב היה לא מספיק והגופים השונים התנגדו להמשיך לתקצב אותו.

בחודשים האחרונים פנתה ישראל לארה"ב בבקשה לאשר תקצוב להמשך פיתוח התכנית של "כיפת ברזל" ולהצבת סוללות הגנה נוספות. גם שר הביטחון, אהוד ברק, עסק בכך בביקורו האחרון בוושינגטון בתחילת החודש. ברק שוחח על כך עם אובמה ועם בכירי הפנטגון ומחלקת המדינה.

אמש (ד') הודיע מישל פלורנוי, תת שר ההגנה האמריקני, כי ארה"ב משיבה בחיוב לבקשת ישראל. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, העושה בימים אלו בוושינגטון, אמרו לסכם עם אנשי הממשל את פרטי ההסדר עם שיראל בימים הקרובים.

בדיווח מצוטט גורם בטחוני שמסביר כי התמיכה האמריקנית בפרויקט מהווה "פריצת דרך, שתקל עלינו מאוד להמשיך בהצטיידות בפרויקט. שאלת הכסף הייתה עד כה המכשול העיקרי".

לדברי הגורם הביטחוני, "האמריקאים היו בהתחלה ספקניים, אבל אחרי שראו את תוצאות ניסוי היירוט האחרון הם התפעלו והשתכנעו בסיכויי ההצלחה של המערכת". הגורם הסביר, כי בכל מקרה במערכת הביטחון צריכה להתקבל החלטה על אופן חלוקת המשאבים בתכנית, ולפיכך תחלוף לפחות שנה בטרם תצטייד ישראל בסוללות נוספות.

להערכת מערכת הביטחון, כדי לספק הגנה ליישובי הדרום וגבול הצפון תידרש ישראל להצטייד בכ-20 סוללות הגנה. בעבר הביעו אנשי מקצוע ספק ביעילותה של מערכת "כיפת ברזל" ביירוט רקטות לטווח קצר ומרגמות.