יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"חומי, כבר מרחת קרם הגנה?"

משעשע! בשעה שאתם מתכוננים לעונת הרחצה ודואגים כיצד לחזור מהים עם ילדיכם הביתה בשלום, שימו לב, אתם לא לבד - מה עם הכלבים? ארגון הוטרינרים מלמד את בעלי הכלבים כיצד להפוך את הרחצה בים ל"אירוע מהנה" עבור רקסי, הכלב הביתי. קראו ותהנו!

אהרן שיין, כ"ט באייר תש"ע - 13/05/2010 10:37

יש לכם "חומי" או "רקסי"בבית? אם כן הכתבה הזו יכולה לעזור לכם, אם לא הכתבה אולי רק תשעשע אתכם. לקראת פתיחתה הרשמית של עונת הרחצה - בשורה משמחת עבורנו, אולם מסתבר שלא רק, גם עבור "ידידו הטוב ביותר של האדם" - חברינו ההולכים על ארבע מעוררת פתיחת עונת הרחצה שמחה רבה. הכלבים שמחים אף הם על האטרקציה המימית ואין ספק כי בעליהם הנאמנים אוהבים לפנק אותם ביום כיף בים. איך עושים את זה?  ד"ר זהר דבורקין, יו"ר ארגון הרופאים הוטרינרים ברשויות המקומיות מציע מספר דגשים על מנת שהבילוי בים יישאר בגדר חוויה חיובית גם בסופו עבור ידידנו ההולכים על ארבע (כשירות לגולשי 'טוג' אנו מביאים את ההמלצות בפניכם):  

* השתדלו לא לקחת את הכלב לים בשעות החמות. מעבר לסיכויים גבוהים יותר לקבל מכת חום או להתייבש, החול הלוהט עלול לגרום לכוויות בכפותיהם החשופות של כלביכם.

 * כלבים רגישים יותר לחום בים, בעיקר כלבים בהירים בעלי אף וורוד, כלבים זעירים וגורים. כך שאם רקסי שלכם קטן או פשוט בהיר ובכוונתכם להאריך בבילוי מומלץ לא לקחת אותו עמכם.

 * תצחקו... אבל מומלץ למרוח קרם הגנה על האף ובשאר האזורים אשר אינם מכוסים בפרווה (באיזו דרגת SPF צריך להיות מסנן הקרינה - אנו שואלים - א.ש.).

 * בניגוד למה שכולנו חושבים  לא כל הכלבים יודעים לשחות באופן טבעי, וגם אם הכלב כבר מיומן בשחייה זכרו כי הוא חשוף לסכנות הים בדיוק כמוכם, לכן מומלץ להשגיח על ידידכם השוחה על ארבע, גם בשעת הרחצה.

 * לאחר השחייה מומלץ לשטוף את הכלב במים מתוקים, כיוון שמי המלח שיתייבשו על עורו עלולים לגרום לו לחוסר נעימות, בעיקר הרגשת צריבות בעיניים.

 * יתרה מכך, מדגיש ד"ר דבורקין שתיית מי מלח עלולה לגרום להתייבשות, הקאות ושלשולים. מן הסתם לא תוכלו למנוע מכלבכם שתיית מי ים באופן מוחלט ולכן יש להקפיד שישתה גם מים מתוקים בכמות מספיקה.

 * זוכרים שאימא דאגה שתנוחו חצי שעה אחרי האוכל בטרם תכנסו שוב למים? אז אמא שוב צדקה. השתדלו לא להאכיל את הכלב לפני השחייה.

 * הבילוי בים הוא דבר מתיש, אפשרו לרקסי גם את לנוח ולהירגע. ארגנו לו פינה נעימה בצל בה יוכל לצבור כוחות להמשך היום.

 * גם בים חשוב לענוד לכלבכם קולר ובו פרטים מזהים ודרכי התקשרות. הים הוא מקום גדול וכלבים נוטים ללכת שבי אחרי חברים חדשים (על ארבע) שזה עתה הכירו על החוף.
 
בארגון הרופאים הוטרינרים מזכירים, כי שמירה על כללי בטיחות אלו יבטיחו לכם ולידידכם הנאמן בילוי מהנה ובטוח בים וחזרה נעימה בהרכב מלא הביתה.

וגם לנו, נותרו מספר שאלות:

איך מלמדים את רקסי להוציא את החול מהנעליים לפני שהוא נכנס הביתה?

איך עוזרים לרקסי לזכור באיזה מתלה הוא שם את הבגדים במלתחה?

יש לכם רעיונות?