יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: "יש הרבה יותר מהוכחות חותכות כנגד החשודים"

שר החוץ אביגדור ליברמן, המבקר ביפן אמר כי למערכת הביטחון יש "הוכחות חותכות" כנגד שני הערבים הישראלים שנעצרו אתמול בחשד לריגול חמור. ליברמן קרא "לבודד מהחברה אנשים כאלו הדוגלים באידאולוגיה של צ. קוריאה ואיראן"

אהרן שיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 10:18
הוכחות חותכות. שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לחשדות החמורים נגד שני הערבים הישראלים העצורים בחשד לריגול חמור, ד"ר אמיר מח'ול ועומר סעיד. ליברמן אמר כי "יש הרבה יותר מהוכחות חותכות", לחשדות של חוקרי השב"כ כנגד שני הערבים העצורים וקרא "לבודד" אנשים כאלו מהחברה.

ליברמן המבקר בטוקיו אמר ל"קול ישראל", כי "שירותי הביטחון שלנו מהטובים בעולם וגם אנשים מאוד מאוד אחראים", לפיכך, אמר ליברמן, "ללא הוכחות חותכות וחמורות, הם לא היו נוקטים בפעולה כזאת. אני הייתי מציע לכל אותם מדינות ואנשים שמאשימים אותנו שיבדקו ושינסו להסתכל בראי ועל כל הנורמות הדמוקרטיות בסוריה, בלבנון, בערב הסעודית ובכל המדינות האחרות. שאף אחד לא יטיף לנו מוסר", ענה השר למבקריה של ישראל בעולם ובחברה הערבית.

שר החוץ הוסיף, כי "יש שם הרבה מעבר לחשדות כלליים, ואני מציע שבאמת נבין שיש פה גם בתוכנו כמה וכמה אנשים עם אותה תפיסה ואותם ערכים של איראן, חיזבאללה ושל צפון קוריאה. הם יותר קרובים לערכים של אותן מדינות מאשר לערכים של מדינה חופשית ודמוקרטית כמו שישראל. כדאי מאוד לבודד את אותם אנשים מהחברה".

ליברמן התייחס לכוונת מדינות ערב ובראשן מצרים וסוריה להחרים את ועידת מדינות הים התיכון במידה והוא ישתתף בה. ליברמן הצהיר כי בכוונתו להשתתף בוועידה. "אני אהיה שם", הבטיח שר החוץ והזכיר, "אנחנו לא כופים את עצמנו על אף אחד ולא מכריחים אף אחד להגיע".

"הבעיה כרגע היא לא בינינו לבין מצרים ולא בינינו לבין סוריה, אלא בין מצרים לספרד או בין סוריה לספרד. אנחנו עמדנו בכל ההתחייבויות ובכל הבקשות של הספרדים, ולכן אי הגעה זה באמת סטירת לחי לספרד ולא לישראל", הדגיש.

שר החוץ, שיגר עקיצה לכיוונו של שר החוץ המצרי המוביל את המהלך ורמז להתבטאותו של השר המצרי כי ישראל היא "מדינת אויב". ליברמן אמר "אנחנו לא מכתיבים לאף אחד עם מי הם באים ואנו לא מנהלים חשבונאות מה אמר שר החוץ המצרי בלבנון (כינה את ישראל 'אויב') ומה הייתה כוונתו. אנו לא מכתיבים לסורים עם מי הם יבואו או לא יבואו, וגם אף אחד לא יכתיב לנו באיזה משלחת ובאיזה הרכב ישראל תבוא. אנו לא מחרימים אף אחד ומי שלא יבוא, זה בעיה שלו ולא בעיה שלנו", אמר ליברמן.