יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ועד תושבי רמות נגד ראש העיר ניר ברקת

ועד תושבי רמות פתח הבוקר במאבק נגד ראש העיר ניר ברקת, תחת הכותרת: "מבנה ריק בשכונה ו-1,700 ילדים ברחוב". טענת התושבים: "העירייה מתכוונת להביא תלמידים מחוץ לרמות ומחוץ לירושלים - כאשר ילדינו לומדים בצפיפות איומה". בקרוב: כנס ענק בהשתתפות רבנים. כל הפרטים

ראובן שטיין, כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 16:05
הציבור החרדי בשכונת רמות פותח הבוקר במאבק רחב היקף וחסר פשרות נגד ראש העיר ניר ברקת, לאחר שבית-ספר ממ"ד שנסגר בשכונה מיועד לעבור למוסד פרטי, למרות מצוקת הכיתות החריפה בשכונה.

בישיבה שקיים השבוע ועד תושבי רמות הוחלט על פתיחת מאבק רחב היקף נגד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בגין כוונתו להעביר מבנה ריק של בית ספר במרכז השכונה לטובת בית ספר 'רפפורט', המשרת רובו ככולו ילדים מחוץ לשכונת רמות, וחלקם אף מחוץ לירושלים (בית שמש, מודיעין והפריפריה) וזאת, על חשבון למעלה מ-1,700 ילדי השכונה הלומדים היום במקלטים, מרתפים ואולמי ספורט.

לתושבים נודע, כי העירייה מתכוונת לחדש את החלטתה משנה שעברה להעביר בשנת הלימודים הקרובה מבנה בית ספר ממ"ד בשכונת רמות א' לטובת בית הספר הפרטי רפופורט מתלפיות, חרף העובדה שתושבי השכונה סובלים ממצוקת כיתות חריפה.

על פי נתונים עדכניים, כ-1,700 תלמידים ותלמידות (כולל 300 ילדים שעולים לבתי הספר מגני הילדים בשנת הלימודים תשע"א) לומדים במבנה של 18 כיתות לימוד בלבד, והיתר בקרוונים לא תקניים, באולמות ספורט ובמקלטים.

עם הגידול הטבעי מוצאים את עצמם מאות תלמידים ללא כיתת לימוד, כאשר לשנה הקרובה יש צורך בעוד 60 כיתות תקניות.

בעקבות המידע הזה, מתכוונים אלפי המשפחות בשכונה לחתום על עצומה בכנס ענק שיתקיים בשבוע הקרוב, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

בפגישה האחרונה שהתקיימה יחד עם רבני השכונה, ועד התושבים וועד ההורים של בתי הספר, התקבלה החלטה לפתוח שוב במאבק ענק נגד ראש העיר ניר ברקת ועיריית ירושלים על מנת למנוע את המהלך חסר ההיגיון של העירייה.

במסגרת הישיבה קיבל ועד התושבים את ההחלטות האופרטיביות הבאות:

1. בשבוע הבא, במהלך שבוע החינוך של העירייה, תתקיים הפגנה המונית, במסגרתה יבואו 1,700 תלמידי בתי הספר מהשכונה ויקיימו את סדרי לימודיהם במקום. להפגנה יוזמנו כלי התקשורת.

2. הוועד יכנס במועד דחוף ומיידי כינוס גדול של כל תושבי רמות במעמד גדולי הדור, רבני השכונה ונציגי הציבור.

3. הוועד יחתים על עצומה את חברי המועצה, חברי הכנסת ושרים במטרה לטרפוד המהלך.

4. תתקיים פניה לגדולי הדור, באמצעות רבני השכונה ונציגי הוועד, על מנת שהנציגות החרדית תפרוש מהקואליציה העירונית, במידה וראש העיר לא יחזור בו מהחלטתו.

5. תתקיים פניה לשר החינוך גדעון סער ולשר הפנים אלי ישי, לבחון הפעלת סנקציות מול עיריית ירושלים על מציאות שבה רשות מקומית לוקחת נכס עירוני שנבנה מכספי ציבור ומשכנת בי"ס המשרת תלמידים מחוץ לאותו עיר על חשבון תלמידי שכונה הסובלת ממצוקת כיתות.

6. תתקיים פגישה בביתו של הגר"ע יוסף והועד יפעל בשיתוף פעולה עם שר הפנים אלי ישי, ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, לפעול לתיקון המעוות.

7. הועד יזום דיונים בועדות הכנסת: ועדת הכספים, ועדת הפנים, ועדת החינוך או ועדות אחרות לבדוק תקינות פעילות העירייה ולמחות על אופן פעילותה של עיריית ירושלים והעומד בראשה.

8. הועד יגייס משאבים נוספים על מנת לנהל מערכה משפטית מקיפה נגד עיריית ירושלים ומנח"י, וכבר גויסו עורכי דין המכינים עתירה לבית המשפט נגד עיריית ירושלים.

9. ינוהל קמפיין ציבורי רחב היקף באמצעות פרסום בכלי התקשורת, מודעות רחוב ופעילויות הסברה נוספות. לשם כך אף נשכר צוות המתמחה בייעוץ תקשורתי וניהול משברים.

נציג ועד ההורים, ישעי' הורוביץ, מתייחס לדברים החמורים ואומר כי, "זו חוצפה אדירה מצד מנהל חינוך ירושלים להביא לשכונה הסובלת ממצוקת כיתות - תלמידים מחוץ לרמות ומחוץ לירושלים, בניגוד לחוק - שכן בית הספר לא הוכרז כעל-אזורי".

לדבריו, "החלטה זו של העירייה הינה ללא היגיון ופרופורציה וללא הליך מסודר ותקין, וללא קבלת האישורים הנדרשים כחוק, זאת לאור ההשלכות על שימוש בנכס עירוני שנבנה מכספי ציבור".

הורוביץ מוסיף כי במאבק של התושבים תומכים גם נציגים מהמגזר החילוני והדתי לאומי בעיר. "אף אחד לא מבין את חוסר ההיגיון של העירייה שמתכוונת להביא תלמידים מחוץ לרמות ומחוץ לירושלים לשכונה בעלת גידול טבעי עצום הסובלת ממצוקת כיתות קשה וחריפה", אמר.