יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"נתפוס את מי שעומד מאחורי המעשה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, הבטיח אמש "לעשות את כל הנחוץ כדי להגן על העם האמריקאי ולאתר מי עומד מאחורי המעשה" של הנחת המכונית הממולכדת בלב ניו יורק. הרשויות מטילות ספק באמינות נטילת האחריות של הטאליבן

אהרן שיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 08:51
"נעשה את כל הנחוץ כדי להגן על העם האמריקאי ולאתר מי עומד מאחורי המעשה" כך אמר הלילה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בהתייחסו לגילוי מכונית התופת בכיכר הטיימס בניו יורק.

אובמה, שביקר בלואיזיאנה כדי להתרשם ממאמצי הרשויות לבלום את כתם הנפט הגדול שנוצר מפיצוץ אסדת הנפט, התייחס לאירוע בניו יורק: "אני רוצה להודות לשוטרים ול-FBI שהגיבו במהירות מול מצב מסוכן" אמר הנשיא האמריקני והוסיף כי המטען היה "בעל פוטנציאל קטלני".

אובמה הוסיף, "הרגע דיברתי עם ראש העיר בלומברג, כדי לוודא שכל הרשויות מתואמות ביעילות. צוות הביטחון הלאומי שלי נוקט בכל הצעדים הנחוצים לטיפול בנושא, ובכוונתי לעקוב אחריו מקרוב. נעשה מה שיידרש בבית ומעבר לים למען ביטחון העם האמריקני".

היה זה יומו של דוויין ג'קסון, מוכר חולצות ובעברו לוחם ובוגר מלחמת וייטנאם, ששם לב לעשן שיוצא מהמכונית והזעיק את כוחות הביטחון. אמש זכה לתשבחות מהנשיא האמריקני ששיבח את ערנותו  של "האזרח שהבחין במשהו חשוד והתריע בפני הרשויות".

ניו יורק מציגה: חזרה לשגרה

בינתיים, מדווחת התקשורת המקומית כי החיים בניו יורק שבו למסלולם. כתבים סיפרו כי במקום מציאת המכונית התמקמו הבוקר נגני רחוב.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, קרא לאנשים להמשיך בשגרת יומם ללא חשש. בלומברג סמך את ידיו על אנשי הביטחון: "אני בטוח שנמצא את מי שעשה את זה". לדברי ראש העיר, "אין ראיות שזה קשור לאל קעידה או ארגון טרור חשוב אחר".

אמש אמר גם מפקד משטרת ניו יורק, ריי קלי, כי "אין כל ראיות" לכך שאכן ארגון הטאליבן או גורם איסלאמי אחר עומד מאחורי המכונית הממולכדת.
מפקד המשטרה המקומית הוסיף כי "לא ניתן לשלול את האפשרות" לפיה יעד הפעולה היו משרדי חברת "ויאקום" הממוקמים בסמוך, זאת כנקמה על כך שהחברה עומדת מאחורי סרט שלועג למוחמד.

הטאליבן קיבל אחריות על ניסיון הפיגוע

אמש אמר דובר של ארגון הטאליבן בפקיסטן, כי אנשיו עומדים מאחורי ניסיון הפיגוע במנהטן. הדובר שפרסם ברשת קלטת שמע, הסביר כי המניע למעשה הוא חיסול מספר בכירים באל קעידה ובטאליבן על ידי כוחות ארצות הברית.