יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יהודים נגד יהודים: די לבניה!

למעלה מ-3,000 יהודים תושבי אירופה חתמו על עצומה המבקרת את הבנייה בהתנחלויות ומזהירה מפני תמיכה יהודית אוטומטית בממשלת ישראל. הם מתכוונים להציג את העצומה מחר, במסיבת עיתונאים בפרלמנט האירופי. רוב החותמים מצרפת. ויש גם מתנגדים

ראובן שטיין, י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 20:38
מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו: למעלה מ-3,000 יהודים תושבי אירופה חתמו על עצומה המבקרת את הבנייה בהתנחלויות ומזהירה מפני תמיכה יהודית אוטומטית בממשלת ישראל.

הפילוסוף הצרפתי ברנרד הנרי-לוי ומנהיג הירוקים בפרלמנט האירופי, דניאל כהן בנדיט, נמנים בין החותמים על המסמך. לדברי כהן-בנדיט, "חותמי העצומה הם כגרסה האירופית של ארגון ג'יי סטריט האמריקאי".

תומכי העצומה ויוזמיה מתכוונים להציג את העצומה במסיבת עיתונאים שתתקיים בפרלמנט האירופי בבלרוס מחר (ב'). רבים מהחתומים על העצומה הם תושבי צרפת, שם היא זכתה לסיקור תקשורתי נרחב וגרמה לסערה בקהילה היהודית במדינה. כותרת העצומה, אגב, "פנייה לשכל הישר".

התקווה: יש מתנגדים לעצומה השערורייתית. "האם מה שהישראלים צריכים זה שהיהודים בגולה ידעו מהי ההחלטה הנכונה, מה צריכים להיות הגבולות של מדינה שילדיהם מגנים עליה"? כתב ריצ'ארד פראסקוואיר במגזין הצרפתי "לה פיגרו". נשיא ההתאחדות היהודים הגדולה בצרפת (CRIF) סירב לחתום על העצומה. לדבריו, "אני מתנגד לטון ולשפה בה השתמשו כותבי העצומה".

עוד הוסיף פראסקוואיר בטורו, "מפיצי העצומה מקווים לבנות תנועה אירופית על מנת 'לתת לקול היהודי להישמע באוזני שתי הקהילות - מדינת ישראל ומבקרי בחירותיה של ממשלתה'".

מנסחי העצומה כותבים, כי "ישראל מתמודדת עם איום מפני המרדף המתמשך של הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ושכונות הערביות במזרח ירושלים. המדיניות הזו שגויה מבחינת מוסרית ופוליטית, ומזינה את תהליך הדה-לגיטימציה הבלתי מתקבל על הדעת עמו ישראל מתמודדת בעולם".

עליהם כנראה נאמר, "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני".