יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"לעצור את בנימין נתניהו"

תנועת האופוזיציה המצרית "כיפאיה" פנתה לפרקליט המדינה במצרים בדרישה להורות על מעצרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הגעתו מחר לביקור במדינה, ולהעמידו לדין "בגין ביצוע פשעי מלחמה". בריטניה לא לבד

ראובן שטיין, י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 18:07
בריטניה לא לבד: תנועת האופוזיציה המצרית "כיפאיה" פנתה היום (א') לפרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, בדרישה להורות על מעצרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הגעתו מחר לביקור במדינה ולהעמידו לדין "בגין ביצוע פשעי מלחמה".

על המכתב חתמו מספר חברי פרלמנט מהאופוזיציה, בהם סגן תנועת "האחים המוסלמים" מוחמד בולתאג'י, חמדין סבאחי וג'מאל זהראן וכן פעילים פוליטיים הידועים בהתנגדותם לישראל, כמו הדיפלומט לשעבר איברהים יוסרי ועוד.

תנועת "כיפאיה" נוסדה לפני שש שנים לערך, והיא משמשת כמעין ארגון גג לכל מפלגות האופוזיציה במצרים ובראשן תנועת "האחים המוסלמים". התנועה זוכה לפופולאריות רבה במדינה והיא ידועה גם בביקורת החריפה שאנשיה נוהגים למתוח על המשטר ועל נשיא מצרים חוסני מובארק.

המתאם הכללי של תנועת "כיפאיה", עבד אל-חלים קנדיל, אמר כי הוא וחבריו דורשים לעצור את נתניהו לאחר שקראו דו"חות בינלאומיים, ביניהם דו"ח גולדסטון, העוסקים במבצע 'עופרת יצוקה'.

לדבריו, "לצד הבקשה לפרקליט, הוספנו גם מזכר משפטי נפרד המפרט את מידת מעורבותו של נתניהו בביצוע פשעי מלחמה בעזה תוך שאנו מסתמכים על החוק הבינלאומי". עוד הוסיף כי "הפנייה היא בבחינת מסר פוליטי שמטרתו להבהיר שאירוחו של נתניהו בשרם א-שייח' עומד בסתירה לרצון העם המצרי".

מחר צפוי נתניהו לבקר במצרים, שם הוא אמור להיפגש עם הנשיא מובארק ולדון עמו בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר, הידוע בקשריו הטובים עם ההנהגה המצרית, צפוי להתלוות למשלחת ראש הממשלה.