יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: העברת הטילים "חמורה ביותר"

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס להעברת הטילים מסוריה לחיזבאללה ואמר "זה בהחלט מטריד זה איום על היציבות באזור כולו". ליברמן תקף את החרמת מוצרי ההתנחלויות ברשות הפלסטינית "זה לא מבשר על כוונות שלום"

אהרן שיין, ט"ו באייר תש"ע - 29/04/2010 18:54
ליברמן מוטרד. שר החוץ אביגדור ליברמן הביע דאגה רבה מהעברת טילי הסקאד מסוריה ללבנון אותה כינה ליברמן "דבר חמור ביותר". ליברמן שאירח את החוץ הקולומביאני, תקף את החלטתו של אבו מאזן להחרים מוצרים מתוצרת ההתנחלויות.

במסיבת עיתונאים בירושלים עם שר החוץ של קולומביה אמר ליברמן "הקשבתי לדברי שר ההגנה האמריקני, שאמר כי לחיזבאללה יש יותר טילים מאשר לרוב למדינות העולם", אמר שר החוץ והוסיף "בהחלט מדובר בדבר מטריד. לישראל אין כוונה ליצור פרובוקציות או ליזום מהלכים לא שקולים. ישראל מדינה עם ממשלה אחראית. יחד עם זאת, כששומעים את דברי שר ההגנה זה בהחלט מטריד זה איום על היציבות באזור כולו".

ליברמן התייחס גם למגעים על חידוש שיחות הקרבה: "הפלסטינים הבינו שאין טעם למשוך זמן ואין סיבה לנסות ולסחוט את ישראל, כי לא יהיו ויתורים נוספים. אחרי שהם הבינו שאנו מספיק חזקים לעמוד מול כל לחץ, הם השכילו לעמוד בשיחות". ליברמן הדגיש, כי להבדיל מהפלסטינים, ישראל מוכנה כבר עתה למשא ומתן באופן של שיחות ישירות.

"החרם הכלכלי – לא מבשר כוונות שלום"

שר החוץ התייחס לחוק החדש עליו חתם השבוע יו"ר הרשות אבו מאזן, לפיו יוטל חרם על כל המוצרים המיוצרים בהתנחלויות ועל חברות הסלולר הישראליות. ליברמן אמר בציניות "בפועל, רוב שרי הרשות יצטרכו לוותר על הטלפונים וכרטיסי ה-SIM שלהם", אמר. ליברמן תמה על הכוונות שעומדות מאחורי הצו של אבו מאזן "מוזר ביותר. זה לא מבשר על כוונות שלום או על שיתוף פעולה. חרם כלכלי לא הולך ביחד עם שיחות שלום".

ליברמן הוסיף עוד כי "ישראל מתנהלת על-פי ערכים הומניטריים. כשנתנו אפשרות לחברות סלולר שנייה, נתנו עוד תדרים, ובתמורה אנו מקבלים חרם על טלפוניה. כשישראל אפשרה לבתו של שר הפנים לעבור ניתוח, הם הוציאו את הסרט על גלעד שליט. זה לא סביר, כמו שלא סביר לדבר על שלום ולהנציח טרור בכיכרות וברחובות עם אנשים שרצחו מאות בני אדם, כולל אזרחים זרים".

עם זאת, ליברמן העריך כי שיחות הקרבה ייפתחו בשבועות הקרובים "אולי בתוך שבועיים".

שר החוץ הקולומביאני, היימה ברמודז מריזלדה, שישב לצידו של ליברמן במסיבת העיתונאים, סיפר כי זכה לקבלת פנים "חמה וחברית, זה היה מרגש מאוד". הוא אמר כי ממשלת קולומביה מעוניינת לפעול להידוק הקשרים עם ישראל: "דיברנו על החשיבות של ההסכמים שאנו עומדים לחתום בתחומי מדע, תרבות, סחר וכדומה. בקולומביה אהיה נחוש לקדם דברים ואגיד לממשלה החדשה שנמשיך לעבוד בכיוון הזה". השר הקולומביאני הבטיח לשר ליברמן: "אתה יכול לסמוך על קולומביה והמשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".