יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סרקוזי: "אני לא מבין מה נתניהו רוצה"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ביקר קשות את נתניהו במהלך שיחתו עם נשיא המדינה פרס. סרקוזי: "אני לא מבין לאן נתניהו הולך"

אהרן שיין, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 10:50
סרקוזי מאוכזב. "אני לא מבין מה הוא רוצה" כך מצוטט הבוקר (ה') ב'הארץ' נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בשיחה שקיים עם הנשיא פרס לפני כשבועיים בארמון האליזה.

על פי הדיווח, פקידים בכירים בירושלים שעודכנו לגבי תוכן הפגישה בין הנשיא הצרפתי ומקבילו הישראלי -  הגדירו אותה "קשה מאוד". הפקידים ציינו כי מיד בעת שהתחילה שיחתם של פרס וסרקוזי, החל הנשיא הצרפתי למתוח ביקורת קשה על ראש הממשלה נתניהו במשך רבע שעה רצופה.

לפני שסרקוזי סימן את נתניהו, הוא כבר איתר מוקד למתקפות בממשלה הישראלית, אז היה זה שר החוץ אביגדור ליברמן, שבעת פגישתו של נתניהו עם סרקוזי, שמע נתניהו ממארחו "אתה חייב להיפטר מהאדם הזה", אמר אז סרקוזי.

ההערכה היא שדבריו של סרקוזי באו גם על רקע שיחותיו שבוע קודם לכן בוושינגטון עם הנשיא אובמה, שם עסקו האישים בין השאר בנושאי המזרח-התיכון. ככל הנראה, שמע סרקוזי דברים קשים מאובמה על נתניהו. על רקע זה בפגישתו עם פרס אמר סרקוזי על ראש הממשלה הישראלי: "אני מאוכזב ממנו", אמר סרקוזי והוסיף תוך כדי שהוא מטיל חלק מהאחריות למצב על ישראל "עם כל החברות, האהדה והמחויבות לישראל, אנחנו לא יכולים לקבל את גרירת הרגליים. אני לא מבין לאן נתניהו הולך ומה הוא רוצה".

בפגישתם ניסה פרס לגונן על העמדה הישראלית ואמר: "אני מודע לכך שנפגע האמון בין ישראל לפלסטינים, אולם ישראל מושיטה יד אמיתית לשלום ואימצה את עקרון שתי המדינות לשני העמים", אמר פרס לסרקוזי והדגיש כי "ישראל פועלת לחיזוק ופיתוח הכלכלה הפלסטינית. אין מנוס מלשוב לשולחן המשא ומתן כמה שיותר מהר".

מבית הנשיא נמסר כי אין בכוונתם להגיב לדברים שנאמרו בשיחות סגורות.

דאגה בירושלים מהביקורת שמותחות ידידותיה של ישראל

בכירים ישראלים מביעים דאגה מהמגמה האנטי-ישראלית שרווחת לאחרונה אפילו בין ידידותיה של ישראל. לאחרונה החלה גם הקאנצלרית, אנגלה מרקל, שנחשבת לאחת מידידותיה של ישראל – למתוח ביקורת על המדיניות הישראלית בנושא הפלסטיני.

גם באטליה שעד עתה העניקה תמיכה בלתי מסויג, בעיקר מכיוונו של ראש הממשלה ברלוסקוני, נראה שחלה עתה הסתייגות מסוימת. 'הארץ' מצטט בהקשר לכך דיפלומטים איטלקים שהתלוננו כי "נתניהו שוחח עם ברלוסקוני לאחרונה בטלפון פעמיים, ובכל פעם אמר שהוא הולך להפתיע בנושא הפלסטיני, אבל זה לא נראה באופק".

הבכירים הסבירו כי מדינות אירופה אינן יכולות להיות ידידות יותר קרובות של ישראל מארה"ב, ומאחר שהן שומעות את הרוחות הנושבות מוושינגטון, הן גם נאלצות ליישר קו עם הממשל האמריקני ולמתוח ביקורת על ישראל.