יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכיר בחמאס: "מתנגד לפרסום הסרטון על שליט - לא נפגע בחייל החטוף"

בכיר הזרוע המדינית של החמאס, מחמוד א-זהאר, אמר אמש כי הסרטון בו נראה גלעד שליט חוזר לישראל בארון קבורה, "אינו מייצג את העמדה הרשמית של הארגון". א-זהאר הצהיר: "לא הרגנו בעבר ולעולם לא נהרוג את החיילים הישראלים השבויים"

אהרן שיין, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 08:06
מחמוד א-זהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס, גינה אמש (שני) את הסרטון שהפיצה הזרוע הצבאית של החמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם". בסרטון התעמולה נראה נועם שליט, אביו של החייל החטוף, גלעד זועק מול ארון הקבורה של בנו אחרי שנים שבהן נעדר.

א-זהאר אמר לכתבים בעזה כי הסרטון "אינו מבטא את העמדה הרשמית של חמאס". בכיר החמאס דחה את המסר העולה מהסרטון, לפיו שליט ייהרג על ידי חוטפיו בכלא: "לא הרגנו בעבר ולעולם לא נהרוג את החיילים הישראלים השבויים", הבהיר א-זהאר והדגיש: "המוסר שלנו מונע מאתנו לעשות זאת".

הוא הבהיר, כי הסרטון "אינו ניסיון פוליטי או הומניטרי ואינו משקף את עמדת התנועה, המתנגדת להרג חיילים שבויים ואינה מתירה זאת, כדי לא להצדיק את העמדה הישראלית לגבי האסירים הפלסטינים והערבים".

נועם שליט הגיב בתחילת השבוע על פרסום הסרטון, ואמר: "יש להצטער על כך שמנהיגי חמאס חוזרים ובוחרים לנקוט לוחמה פסיכולוגית נגד משפחתנו ונגד הציבור בישראל, במקום להתייחס ולאשר את עסקת חילופי האסירים הגרמנית, המונחת על שולחנם כבר ארבעה חודשים ללא מענה".

לפני יומיים פרסמה הזרוע הצבאית של החמאס "עז א-דין אל-קאסם" סרטון בו נראה גלעד שליט חוזר לישראל בארון קבורה. בסרטון הובעו מסרים לפיהם גורלו של שליט עלול להיות כגורלו של רון ארד וכן, כי בכל מקרה לבסוף תיאלץ ישראל לשלם את המחיר. עורכי הסרטון ביקשו גם להבהיר כי יש עדיין סיכוי טוב לעסקת חילופין.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה על פרסום הסרטון וכתבה בהודעה מיוחדת, כי "השימוש הציני שעשו ראשי חמאס ברגשות משפחת שליט מלמד יותר מכל על אופיו של ארגון טרור זה. מדובר בעוד פעולה שפלה של חמאס שנועדה לסייע להנהגתו לחמוק מלקבל החלטה לגבי הצעת התיווך".