יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"בבג"צ אין זכויות אדם ליהודים"

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל: "דחיית העתירה מלמדת שבעיני השופטים זכויות האדם של תושבי יו"ש היהודיים חשובה פחות מפגיעה בזכויות של אווזים לפיטום"

ראובן שטיין, ז' באייר תש"ע - 21/04/2010 16:21
בג"צ דחה היום (ד') את עתירת הפורום המשפטי למען א"י, מועצות אזוריות ביו"ש ותושבים שנפגעו מההקפאה, והחליט כי לא יתערב בהחלטת הממשלה שהינה עניין מדיני מובהק.

הפורום המשפטי למען א"י, מוחה בעקבות דחיית עתירת הפורום נגד חוקיות צו הקפאת הבניה ביו"ש. לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "דחיית העתירה מלמדת שבעיני השופטים זכויות האדם של תושבי יו"ש היהודיים חשובה פחות מפגיעה בזכויות של אווזים לפיטום. החלטת בג"צ תוריד את אמון הציבור בו לשפל חסר תקדים".

עו"ד יצחק בם, אמר כי בעקבות העתירה הצו צומצם והוגבל. "חשוב לשים לב שבג"צ מותח ביקורת על המדינה שמיהרה להקפיא אך לא מיהרה להקים ולהפעיל את מנגנון הפיצוי ולקבוע קריטריונים לפיצוי".

השופטים ביניש פרוקצ'יה והנדל קבעו כי: "בחנו את מכלול טענות העותרים ובאנו לכלל מסקנה כי העתירות לא הצביעו על פגם שנפל בהחלטת הקבינט המדיני-בטחוני כמו גם בהוצאת צו ההתליה המצדיקים את התערבותנו".

"החלטת ההתליה נשוא העתירה הינה החלטת מדיניות מובהקת שהתקבלה על-ידי הקבינט המדיני בטחוני ואשר כפי העולה מתגובת המדינה נועדה להביא לקידומה של מטרה שהממשלה רואה בה כאחד מיעדיה המרכזיים - "קידום התהליך המדיני מול הפלסטינים באמצעות משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, מתוך שאיפה להגיע לסיום הסכסוך ולהסדר שלום יציב".