יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפרקליטות: אין מגעים עם זקן

פרקליטה של הגב' שולה זקן - ימסור היום את תגובתה בנוגע לחשדות נגדה ב"פרשת הולילנד" ולאפשרות שתעיד נגד אולמרט. הפרקליטות: "אין מגעים עם זקן"

אהרן שיין, ז' באייר תש"ע - 21/04/2010 12:16
אין מגעים.  דובר פרקליטות המדינה הודיע כי הפרקליטות אינה מנהלת מגעים לחתימה על הסדר עד מדינה עם ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, שולה זקן. "נבקש להבהיר כי אין אמת בפרסומים לפיהם המשטרה או הפרקליטות מקיימים או קיימו מגעים עם הגב' שולה זקן וממילא הגורם העומד מאחורי הפרסומים אינו המשטרה או הפרקליטות".

הפרקליטות מדגישה כי זקן לא שבה לישראל למרות שהיא מבוקשת לחקירה: "העובדה היחידה המשקפת את המציאות היא כי נמסר לגב' זקן זימון לחקירה כבר לפני למעלה משבוע וכידוע היא טרם התייצבה".
 
מוקדם יותר פורסם, כי המשטרה והפרקליטות מנהלות בימים האחרונים מגעים עם מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בנוגע לחשדות לקבל שוחד במסגרת חקירת פרויקט הולילנד. היום ימסור פרקליטה של זקן – השוהה בחו"ל – הודעה מטעמה לעיתונאים, ובה תימסר תגובתה בנוגע לחשדות נגדה ולאפשרות שתעיד נגד "הבוס" ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

זקן שוהה בארה"ב מזה כמה זמן והייתה אמורה לחזור בימים האחרונים. אולם, לפתע היא האריכה את שהותה – מן הסתם ללא כל קשר לחקירת הפרשה, בה מעורב גם שמה. פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, שב ביום א' לארץ לאחר שפגש את זקן והעביר לה הצעה מהפרקליטות ומהמשטרה לשמש כעדת מדינה נגד אולמרט ולקבל בתמורה לכך לזכות בהקלות. המשטרה מנסה לגייס את זקן להעיד נגד אולמרט גם בפרשיות האחרות שכבר נידונות בבית המשפט..

גורם במשטרה אמר לתקשורת כי: "אין ספק שאם זקן תסכים להעיד נגד אולמרט ואף לשמש כעדת מדינה נגדו, הדבר יסגור הרבה קצוות בפרשת הולילנד ובפרשות האחרות. עם זאת, צריך לזכור שזקן הייתה ועדיין, במשך שנים רבות, אשת אמונו של אולמרט, ולשכנע אותה לעשות דבר כזה זה לא פשוט".

במהלך הימים הקרובים עשויה להתקיים גם חקירתו של אהוד אולמרט בנוגע לפרשיה החמורה. החוקרים צפויים לעמת את אולמרט עם דברים שמסר להם עד המדינה ועם מסמכים שונים, מהם עולה על פי החשד כי אולמרט נטל שוחד בתמורה לקידום פרויקט הולילנד. עדיין לא ברור כיצד ינהגו החוקרים כלפי אולמרט, אך לפי שעה לא נראה שהוא יעצר. כלל הנראה הוא ישוחרר בתנאים מגבילים או למעצר בית.

המשטרה תסכים היום שלא להאריך את מעצרם של שלושה מערבים אחרים בפרשה, מהנדס עיריית ירושלים לשעבר, אורי שטרית; אביגדור קלנר מחברת 'פולאר', והלל צ'רני, היזם של פרויקט הולילנד.