יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אירופה מנסה לשוב לשגרה

לאחר שישה ימי השבתה הבוקר נפתח המרחב האוויר של רוב מדינות אירופה. אמש נחתה טיסה ראשונה בנמל התעופה הית'רו בלונדון. הרשויות באיסלנד מדווחות כי פעילותו של הר הגעש נחלשת. המרחב האווירי של גרמניה, חלק משוודיה ומאירלנד - טרם נפתח

אהרן שיין, ז' באייר תש"ע - 21/04/2010 08:15
הסוף בפתח? שישה ימים לאחר פרוץ המשבר החמור ביותר בענף התעופה שבמהלכו שותקה כמעט לחלוטין התנועה האווירית באירופה, נראה היום שסוף סוף מסתמן שיפור משמעותי במצב ואט אט שדות התעופה בעולם מתחילים להיפתח לתנועה.  אמש אמר נשיא רשות התעופה האזרחית הבינלאומית, רוברטו קובה, כי מרגע שהרשויות באירופה קיבלו את ההחלטה על פתיחת המרחב האווירי שלהן – הטיסה באירופה היא בטוחה לחלוטין.

לפנות בוקר נחתה בנמל התעופה הגדול של בריטניה – הית'רו בלונדון, טיסה ראשונה מאז נסגר הנמל בשל הענן הוולקני שאפף את שמי בריטניה. אמש הודיעו בריטניה ופולין על פתיחת רוב המרחב האווירי שלהן לתנועה.

ההודעה של בריטניה באה במקביל לדיווחים שהגיעו מאיסלנד, ולפיהם חלה ירידה בפעילות הגעשית של הר הגעש באיסלנד שעורר את המהומה. אמש אמר, רוגנולדור אולפסון, המפקח הראשי במחלקה להגנת הציבור באיסלנד כי "יש לנו סימנים כי הפעילות יורדת, יש פחות נפילת אפר ופחות פעילות במכתש. אי אפשר להגיד שהגרוע מכל כבר מאחורינו, אבל אנחנו מקווים שזה המצב". הבוקר נפתח לתנועה גם המרחב האווירי של פינלנד.

אתמול כבר בשעות הבוקר נפתחו המרחבים האוויריים של המדינות הבאות: שוויץ, איטליה, צרפת, רוסיה, הונגריה, סלובקיה, סרביה, לוקסמבורג, אוסטריה, לטביה, ליטא, נורבגיה, רומניה, סלובניה, אוסטריה, טורקיה, הולנד, בולגריה ומולדובה. הרשויות בספרד דיווחו כי המרחב האווירי של המדינה פתוח חלקית וניתן לנחות ב-17 נמלי תעופה שונים במדינה.

מנגד, גרמניה, חלק משוודיה וחלקים מאירלנד – טרם נפתחו לתנועה. למרות זאת, איפשרו הרשויות בגרמניה ל-800 טיסות לצאת לדרכן ולטוס בגובה נמוך מהרגיל.

אמש הוציאה חברת 'אל על' טיסות ליעדים הבאים: רומא, מדריד, אתונה, מוסקבה, בודפשט, קייב,  פריז, מרסיי, ברצלונה, וינה וציריך. דוברת 'אל על' מסרה כי החברה מקווה לחדש הבוקר את טיסותיה לכל היעדים. הדוברת קראה לציבור הנוסעים להתעדכן מראש טרם היציאה מהבית.

חברת 'איזי ג'ט' הודיעה כי הבוקר היא תחדש את טיסותיה ברחבי אירופה, זאת עקב פתיחת המרחב האווירי הבריטי. חברת KLM ו'אייר פרנס' הודיעו על כוונתן לחדש את הטיסות מאמסטרדם ומפריז לישראל.

הבוקר נמסר כי חברת 'אל על תחדש את טיסותיה לנמלי התעופה בגרמניה.במקביל דיווחה 'לופטהנזה כי בכוונתה לחדש הבוקר את טיסותיה לתל אביב''.