יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוסלו שני מפקדי "אל קעידה" בעירק

ראש ממשלת עירק, נורי אל מליכי הודיע במסיבת עיתונאים, כי שני ראשי 'אל קעידה' בעירק - אבו עומאר אל-בגדדי ואבו איוב אל-מסרי, נהרגו בקרב עם הצבא העירקי. דובר צבא ארה"ב אישר את הדברים ואמר כי חיסול השניים מהווה "מכה קשה" ל'אל קעידה'

אהרן שיין ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 18:53
מכה משמעותית או הצלחה נקודתית? ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליכי, הודיע אחר-הצהריים (יום ב') כי שני מנהיגי אל קאעידה בעירק - אבו עומאר אל-בגדדי ואבו איוב אל-מסרי, נהרגו בקרב עם כוחות הצבא העירקי, באזור שמצפון לבגדד.

במהלך מסיבת עיתונאים הציג אל-מליכי את תמונותיהם של שני הטרוריסטים ההרוגים, וסיפר כי אנשי הצבא האמריקני וידאו כי אכן מדובר בשניים, באמצעות בדיקות דנ"א שערכו בגופות השניים.

אל-מסרי, יליד מצרים, נטל את הפיקוד על ארגון אל קעידה בעירק לאחר שהמנהיג הקודם במדינה, אבו-מוסעב א-זרקאווי, חוסל בתקיפת חיל האוויר של ארה"ב במהלך קיץ 2006. ארגון המאגד את החמושים הסונים בעיראק מינה את אל-מסרי לתפקיד "שר המלחמה" של ארגוני החמושים הפועלים בעירק.

מאז התמנה אל-מסרי לעמוד בראשות אל קעידה בעירק התפרסמו מדי פעם שמועות על חיסולו, אולם תמיד הן הוזמו כעבור זמן קצר. באמצע שנת 2008 דוחח כי האמריקנים לכדו את אל-מסרי במהלך פשיטה על בית בעיר מוסול, אולם זמן קצר לאחר מכן חזרו בהם האמריקנים והודו כי האיש אינו בידיהם.

גופתו של אבו-עומאד אל-בגדדי נמצאה גם היא ליד גופתו של אל-מסרי. אל-בגדדי קרא בעבר לפגוע בישראל במהלך מבצע עופרת יצוקה פרסם אל-בגדדי קלטת בה קרא לפגוע במטרות ישראליות ואמריקניות. בהודעה מוקלטת אמר אל-בגדדי: "פלסטינים בכל העולם צריכים לתמוך בעזה ולהשתמש במומחיות הצבאית שלהם כדי לפגוע ביעדים יהודיים ואמריקניים בכל העולם. גם אנחנו בעיראק לא ננטוש את אנשינו בעזה, ונגביר את הפיגועים נגד הכובש האמריקני".
 
דובר צבא ארה"ב בעירק אישר כי ההרוגים הם שני מפקדי אל קעידה בעירק. הדובר הוסיף כי הריגתם מהווה "מכה משמעותית לאל קעידה בעירק".