יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חשש: מאות חרדים ייתקעו בנמלי התעופה

מאות חרדים שהיו בדרכם לטוס מבריטניה לישראל עלולים להיתקע בשבת בנמלי התעופה, זאת עקב סגירת המרחב האווירי של בריטניה כתוצאה מהתפרצות הר געש באיסלנד. בבריטניה בוטלו מאות טיסות. מצב דומה גם בסקוטלנד, שבדיה ודנמרק. זוג חרדי'תקוע' מירושלים בבריטניה ל'טוג': "תשלחו לנו יין"

אהרן שיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 15:58
עד יעבור האפר: התפרצותו של הר הגעש אייפייליוקול שבאיסלנד גרמה להשבתות ענק של שדות התעופה באירופה. בין השאר נסגר המרחב האווירי של בריטניה, סקוטלנד, דנמרק ושבדיה וכעת חוששים שגם במדינות נוספות יהיה צורך לסגור את המרחב האווירי. חשש שמאות חרדים ושומרי תורה ומצוות יתקעו בחו"ל ולא יוכלו לשוב לביתם לפני שבת.

הר הגעש אייפייליוקול שבאיסלנד, החל להתפרץ אמש. ההר מרוחק של כ-100 קילומטרים מהבירה רייקיאוויק. בעקבות התפרצות האפר הוולקני פונו כ-800 בני אדם, תושבי הכפרים הסמוכים.

ההתפרצות יצרה ענן אפר וולקני שהחל לעשות את דרכו מאיסלנד מזרחה לכיוון אירופה. בעקבות כך, החל מהשעה 11:00 נסגר לתנועה המרחב האווירי של בריטניה. גורמים בבריטניה העריכו כי הענן צפוי לחלוף עוד היום, אולם פעילות התעופה לא תחודש לפני השעה 17:00 (שעון בריטניה).

מומחה תעופה הסביר כי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "החשש מהאפר הוולקני אינו רק מהפגיעה ביכולת הראות של הטייסים, אלא גם שהאפר יחבל במנועים".

חשש: מאות חרדים יאלצו לשבות במקומות נידחים

ביטול הטיסות ביום חמישי לקראת שבת, יוצר בעיה גדולה למאות חרדים ושומרי מצוות שטיסותיהם המתוכננות להיום (ה') מיעדים שונים באירופה בוטלו, ויהיה עליהם להמתין עד לאחר השבת, לעיתים אף ללא שימצאו מקום ראוי לשהות בו בשבת.

כתב 'טוג' שוחח עם בני זוג חרדיים מירושלים שטיסתם שהייתה אמורה להמריא הלילה מלונדון לתל אביב נדחתה לאחרי שבת. בעקבות כך, נאלצים בני הזוג שכבר הגיעו לשדה התעופה, לנסות ולאתר מקום לשהות בו במהלך השבת, שכן שדה התעופה ממוקם הרחק ממקום מגוריהם של קרובי המשפחה של בני הזוג המתגוררים בערים רחוקות.

חברת 'אל-על' מסרה, כי בעקבות המצב שונו לוחות הזמנים של טיסות החברה לאירופה. "בשלב זה בוטלו הטיסות בשעות הבוקר המוקדמות לאנגליה וממנה", אמרו באל-על, ודיווחו כי "טיסה שהמריאה הבוקר מנמל התעופה בן גוריון ללונדון נאלצה לשוב לישראל".
 
מאוחר יותר נמסר, כי חברת 'אל על' מבטלת את כל טיסותיה לבריטניה, לבלגיה והולנד. לטסים מומלץ להתעדכן לפני היציאה מהבית.