יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הונגריה: הישג גדול למפלגה האנטישמית

בבחירות שנערכו אמש בהונגריה, נכנסה לפרלמנט מפלגת "יוביק" האנטישמית - שחרתה על דגלה מלחמה ביהודים ובצוענים המנסים "להשתלט על הונגריה"

אהרן שיין, כ"ח בניסן תש"ע - 12/04/2010 11:04
לעולם לא עוד? בישראל מציינים היום את אירועי יום השואה, ובעולם עסקים כרגיל. ועדת הבחירות המרכזית בהונגריה מדווחת כי מספירת 99.3% מקולות הבוחרים בבחירות שנערכו אמש בהונגריה, עולה כי מפלגת הימין-מרכז "פידס" ניצחה באופן מוחץ וגרפה 206 מתוך 386 מושבים בפרלמנט. מפלגת הימין הקיצוני "יוביק" הצליחה להיכנס לראשונה לפרלמנט וזכתה ב- 26 מושבים. מלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית זכתה ב-28 מושבים בלבד.

מה שנראה אולי כתנועה תמימה למדי "התנועה להונגריה טובה יותר", או בשמה המקוצר - "יוביק" (JOBBIK) שנוסדה לפני שבע שנים כמפלגה "נוצרית, שמרנית ולאומנית", עומדת למעשה מפלגה פשיסטית, אנטישמית ומסוכנת מאד שלוחמת נגד צוענים ויהודים "המשתלטים על הונגריה".

"יוביק" מחזיקה גם במיליציה פרטית בשם "המשמר ההונגרי" המזכירה בדיוק מצמרר את אנשי "צלב החץ" – המפלגה ששלטה בהונגריה בימי מלחמת העולם השניה ושאנשיה שתפו פעולה עם הנאצים והיו אחראים לטבח של עשרות אלפי יהודים מהונגריה.

הממשלה הקודמת הוציאה לפני כשנתיים את "המשמר ההונגרי" אל מחוץ לחוק, אולם, על פי הדיווחים – גם היום אנשי המשמר פועלים בחופשיות ברחובות הונגריה כשהם צועדים עם סמלים נאציים. מנהיג מפלגת "יוביק", גאבור וונה, הודיע כי יישבע כחבר בפרלמנט כשהוא לבוש בבגדי המשמר שהוצא אל מחוץ לחוק.

דאגה בקהילה היהודית

הצלחתה של "יוביק" מעוררת דאגה עמוקה בקרב יהודי הונגריה. המפלגה נוהגת להסית בקביעות נגד יהודים ועוררה תקריות אנטישמיות קשות.
"יוביק" מעוררת גם דאגה בקרב מדינות האיחוד האירופי משום שהיא דורשת מתן אוטונומיה למיעוט ההונגרי שחי בסלובקיה ובהונגריה – דבר שיוצר מתיחות בין המדינות.

מי שבעיקר חושש מ"יוביק" הם בני המיעוט הצועני החיים בהונגריה. ב"יוביק" דורשים לאלצם להשתלב בחברה או לחילופין - גירוש או מעצר. בעקבות ההסתה נגד הצוענים בהונגריה נרצחו כבר שישה צוענים במהלך השנה האחרונה על רקע שנאה.
 
גם במפלגת "פידס" שזכתה במירב הקולות, התבטאו בעבר מספר חברים התבטאויות אנטישמיות קשות כנגד היהודים ומדינת ישראל.