יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הצעת חוק: למנוע טיסה משותפת של בכירי המדינה

בעקבות ההתרסקות המטוס הפולני: ח"כ ר' אברהם מיכאלי (ש"ס), הניח הצעת חוק חדשה לפיה תיאסר טיסה משותפת של מי שיוגדרו משפטית כ"סמלי שלטון"

אהרן שיין, כ"ח בניסן תש"ע - 12/04/2010 09:07
האירוע ולקחו - בעקבות אסון התרסקות המטוס ברוסיה שבו נהרגה צמרת הממשל הפולנית, הגיש אתמול יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ ר' אברהם מיכאלי, הצעת חוק לפיה תיאסר טיסה משותפת של מי שמוגדרים מבחינה משפטית כסמלי המדינה והשלטון. מטרת החוק היא למנוע מצב שבו בעקבות תאונה אווירית (ח"ו) תאבד ישראל בבת אחת שורה של מנהיגים פוליטיים וצבאיים.

עד עתה לא קיים בישראל חוק המונע מכמה אישים בכירים לטוס יחד באותה טיסה. רק לפני מספר חודשים, טס ראש הממשלה בנימין נתניהו עם צוות של עוד שישה שרים ובכירים נוספים לישיבת ממשלה משותפת עם ממשלת גרמניה בברלין – כשכל הפמליה טסה בטיסה משותפת.

ח"כ מיכאלי מסביר, כי "מטרת הצעת החוק היא להבטיח יציבות סדרי ממשל ושלטון. אני סמוך ובטוח כי יש בכוחה של כל חברה להתאושש ממשברים בעקבות אירועים טרגיים, אבל אסור לאפשר מצב שבו הנהגה שלמה של מדינה נמחקת ברגע אחד".

החובה היחידה על פי החוק כיום היא - בעת טיסה של ראש הממשלה ושרים נוספים, על הממשלה להשאיר לכל הפחות שר אחד בארץ שימלא את מקומו של ראש הממשלה. ח"כ מיכאלי טוען אף כי קיימת הנחיה בלתי-רשמית לפיה יש למנוע טיסה של בכירים רבים באותה טיסה. אולם, לטענת מיכאלי "אבל לפעמים משיקולי תקציב וחיסכון בכספי ציבור חורגים מהנוהל".

מיכאלי הוסיף, כי "שמירה על סמלי המדינה יש בה משום פיקוח נפש ולכן נכון לקבוע אותם בחוק ולא בנהלים שמושפעים לעתים מתוך כוונה טובה".