יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

זהירות! התפשטות השעלת בחיפה

בעקבות גילוי מקרי שעלת בקרב עובדי חדר הלידה בבית החולים רמב"ם, נקראים הורי תינוקות ששהו בביה"ח בשלושת השבועות האחרונים לפנות מיידית לחיסון ילדיהם

אהרן שיין, כ"ה בניסן תש"ע - 09/04/2010 08:35
הודעת חירום – הורי תינוקות שביקרו בחדרי הלידה של בית החולים במהלך שלושת השבועות האחרונים מתבקשים ליצור קשר עם לשכת הבריאות המחוזית בחיפה לצורך חיסון ילדיהם, זאת בעקבות מספר מקרי שעלת שהתגלו בקרב צוות עובדי חדרי הלידה בבית החולים.
 
בהודעת דובר המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, דוד רטנר, נאמר כי "בבית החולים רמב"ם התגלה כי מספר אנשי צוות בחדר לידה חלו במחלת השעלת. לאור זאת בית החולים נוקט במספר צעדי מניעה לפי הנחיית משרד הבריאות. לשכת הבריאות המחוזית תפנה להורי התינוקות ששהו במחלקה בשלושת השבועות האחרונים, ותפנה אותם לקבלת טיפול מונע לתינוקות".
 
לשכת הבריאות במחוז חיפה תפעל הבוקר (ו') בין השעות 8:00-12:30. ניתן ליצור קשר בטלפון: 04-863-2985 או ב-04-863-2987.
 
שעלת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי חיידק ה Bordetella Pertussis-. המחלה מתאפיינת במספר שלבים, בתחילה, הפרשת מוגברת של נזלת והפרשה מהעיניים. בהמשך מופיעים התקפים פתאומיים של שיעול רצוף הנגמרים בשאיפה שורקנית בשעה שהחולה שואף אוויר. כמו כן קיימים מאפיינים של האדמת הפנים והקאה בזמן השיעול.
 
המחלה אינה מאד מסוכנת אך עלולה לגרום לסבל רב לחולה ולסיבוכים בהם: פירכוסים, דימומים במוח, קרע סרעפת ודימום במערכת העיכול.