יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו ביטל נסיעתו לוושינגטון - חושש מלחץ בינלאומי

בהתייעצות שהתקיימה אמש בלשכת ראש הממשלה, הוחלט כי נתניהו לא ישתתף בוועידת הגרעין של הנשיא אובמה בוושינגטון בשבוע הבא, בשל חשש מלחץ בינלאומי

אהרן שיין, כ"ה בניסן תש"ע - 09/04/2010 07:58
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לבטל את השתתפותו בוועידת הגרעין של הנשיא אובמה שתתקיים בשבוע הבא בוושינגטון. הסיבה לביטול הנסיעה היא מידע שהתקבל ולפיו ינסו כמה ממדינות ערב לנצל את האירוע כבמה לניגוח ישראל ולדרישה להכללתה באמנה נגד הפצת נשק גרעיני (NPT).

עד אמש (ה'), נתניהו היה סבור שעליו להשתתף בוועידת הגרעין מתוך הנחה שהוועידה תעסוק בעניין מניעת טרור גרעיני, אולם מידע שהתקבל באמצעות האמריקנים ומקורות דיפלומטיים נוספים הצביע על כוונת מספר מדינות ערביות ומוסלמיות ביניהן מצרים, טורקיה וירדן, להפוך את האירוע לבמה לניגוח ולהבכת ישראל, על ידי דרישה להכללת ישראל באמנה נגד הפצת נשק גרעיני (NPT) ולהפוך את המזרח התיכון לאזור מפורז מנשק אטומי.   

אמש התקיימה בלשכת ראש הממשלה בירושלים שורת התייעצויות כשבסיומן קיבל נתניהו את עמדת היועץ לביטחון לאומי, עוזי ארד, שגרסה כי ישראל לא תוכל לבלום את המתקפה הגדולה שמתכננות לה מדינות ערב, ולפיכך בחר נתניהו לבטל את נסיעתו.

מרידור יחליף את נתניהו
 
בהתייעצויות הוחלט כי את מקומו של נתניהו יחליף השר לענייני מודיעין, דן מרידור, שיופיע לוועידה שראש צוות מקצועי שיורכב מיו"ר הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית ובכירים נוספים.

מקור מדיני הביע מורת רוח מכוונת מדינות ערב למקד את הוועידה בישראל: "ועידת הביטחון הגרעיני בוושינגטון נועדה לעסוק בהתמודדות עם סכנת הטרור הגרעיני", אמר המקור והוסיף, "ישראל שותפה למאמץ הזה ונענתה בחיוב להזמנת הנשיא אובמה להשתתף בוועידה. עם זאת, ביממה האחרונה התקבלו דיווחים על כוונותיהן של מדינות שונות שיגיעו לוועידה, לחרוג מנושא מניעת הטרור הגרעיני ולנצל לרעה את המעמד כדי לנגח את ישראל בנוגע לאמנה למניעת נשק גרעיני".

הגורם הסביר את הסיבה להצבתו של מרידור במקומו של נתניהו "בוועידות בינלאומיות שעוסקות בנושא זה מיוצגת ישראל בדרך כלל על ידי דרג של שרים ושל פקידים מקצועיים בכירים. בהתאם לכך החליט ראש הממשלה שישראל תיוצג בוועידה על ידי השר מרידור וצוות מקצועי".

יצויין, כי קודם צאתו, העמידה 'אל על' לרשותו של נתניהו מטוס חכור בעלות של מיליון דולר, כמו כן נשכרו עבור נתניהו ופמלייתו חדרים יקרים במיוחד במלונות הבירה האמריקנית. כעת נותר לשאול, האם לא היה כדאי לשקול מעט יותר את כדאיות הנסיעה לפני שמושלכים אל הפח כספי הציבור.