יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכיר במשטרה: "הבום הגדול" בדרך

בכיר במשטרה מצוטט באתר Ynet כי חקירת "פרשת הולילנד" עוד בראשיתה וכי בהמשך צפויות התפתחויות גדולות - "הבום הגדול לפנינו". פרקליט מחוז ירושלים אברבנאל יסביר הבוקר בבית המשפט הקשר בין החקירה החדשה למשפט אולמרט. וינשטיין לא יטפל בפרשיה

אהרן שיין, כ"ד בניסן תש"ע - 08/04/2010 08:20
משהו קדוש בפרשת הולילנד? אתר Ynet מצטט הבוקר בכיר במשטרה הטוען כי חקירת פרשיית הולילנד עומדת בפני "בום גדול" כהגדרתו. לפי הגורם, בראשית השבוע הבא יתבצע מהלך גדול נוסף בחקירת המשטרה והוא יהיה "גדול הרבה יותר".

הבוקר ידון בית המשפט המחוזי בפתח תקווה בערעורם של שניים מהחשודים בפרשה הסוכה, עו"ד אורי מסר - מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ומהנדס עיריית ירושלים לשעבר, אורי שטרית. על פי החשד מדובר בפרשיית שוחד עצומה בה שולמו כשוחד סכומים של עשרות מיליוני ש"ח לגורמים שונים בעיריית ירושלים ובוועדות התכנון השונות.

לאחר חקירה סמויה שנמשכה זמן רב, עברה אמש יאח"ה לשלב הגלוי של החקירה עם מעצרם של חמישה אנשים שעל פי החשד היו מעורבים בפרשיה הסבוכה והחמורה. במוקד הפרשה עומדת אישיות בכירה מאד לשעבר שפרטיה נאסרו לפרסום, ואשר יתכן כי תאלץ לעמוד בפני מעצר לצרכי חקירה.

לדברי בכירים במשטרה, עם השלמת השלב הראשון בחקירת חמשת העצורים אמש, תעבור המשטרה לשלב נוסף של חקירה גדול במיוחד, במסגרתו יעצרו או יחקרו עשרות רבות של אנשים שהיה להם קשר לפרשיה שכונתה בבית המשפט "אחת מפרשיות השוחד החמורות בישראל".

החשדות והמעורבים

פרויקט הולילנד – אתר מגורים יוקרתי במתחם הולילנד בירושלים. לפי החשדות בעליה של חברת הולילנד הלל צ'רני שהריץ את פרויקט הבנייה השאפתני במקום, נתקל בקשיים מצד גורמי התכנון להגדיל את נפח הבנייה – לשם כך נעזר צ'רני במתווך ירושלמי בשם מ.ר. שעזר לו לשחד בסכומים של עשרות מיליוני שקלים את בכירי העירייה ואנשי התכנון. על פי החשד, בעקבות השוחד הוסרה ההתנגדות של מהנדס העיר דאז, אורי שטרית, להגדלת אחוזי הבנייה במקום – דבר שסלל בסופו של דבר את הדרך לאישור הפרויקט.

צוק מנרה –הלל צ'רני מחזיק בבעלות גם בחברת "צוק מנרה" האחראית על מיזמי תיירות ונדלנ"ן באזור מנרה. על פי החשד, צ'רני ניסה להקים באזור מנרה פרוייקט מגורים גדול, אולם הדבר לא צלח בידו.

חירייה – בבעלותו של צ'רני חברה נוספת – "הזרע". על פי החשד צ'רני ניסה לפעול להפשרת הבנייה בקרקעות שרכש באזור המזבלה הגדולה של גוש דן. ניסיון שנתקל בהתנגדות חזקה מאד של גורמי התכנון ונפסל לעת עתה. בפרשיה זו כבר הוגש כתב אישום אחד, כנגד בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל. חברת "פולאר" הנסחרת בבורסה הודיעה אמש כי המשטרה ערכה חיפוש במשרדיה. "פולאר" הייתה שותפה למיזם "הולילנד" ובבעלותה חברת "הזרע" שמחזיקה בקרקעות בחירייה.

הבוקר יובהר בבית המשפט הקשר למשפט אולמרט

פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל יסביר הבוקר בבית המשפט את הקשר בין הפרשייה החדשה משפטו המתנהל של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

כזכור, במה שהוגדר כתפנית דרמטית במשפטו של אולמרט בקשו בפרקליטות להפוך את סדר שמיעת העדויות במשפט.

אהוד אולמרט השוהה בימים אלו בארה"ב, צפוי לשוב לישראל ככל הנראה בתחילת השבוע הבא.
 
"צריך לזכור שהחקירה הזאת קמה בעקבות מידע חדש שהגיע", הסביר גורם בכיר במשטרה.
 

היועץ המשפטי ירחיק עצמו מהטיפול בפרשיה
 

הבוקר נודע כי היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, לא יקבל החלטות בנוגע לפרשת הולילנד, זאת עקב היותו מעורב בעבר בייצוגה של אחת מהדמויות הבכירות החשודות בפרשה. פרקליט המדינה, משה לדור, ימלא את תפקידו של וינשטיין, שככל הנראה יקבל עדכונים בלבד.