יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו ישתתף בועידת הגרעין

בניגוד לפרסומים קודמים, נמסר היום מלשכת ראש הממשלה כי נתניהו ימריא ביום שני לוושינגטון. ארה"ב פרסמה מסמך הנוגע להגבלות השימוש בנשק גרעיני

ראובן שטיין, כ"ב בניסן תש"ע - 06/04/2010 20:03
ההכרעה נפלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בתחילת שבוע הבא לוושינגטון כדי להשתתף בפסגת הגרעין. לראש הממשלה יתלוו ד"ר שאול חורב, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית וד"ר עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, בין השאר.

לאחרונה מסרו אנשי לשכתו כי נתניהו שוקל להיעדר מוועידת הגרעין בשל "עומס בלוח הזמנים", ולא מחשש להיתקלות עם נשיא המדינה ברק אובמה.

משרד ההגנה האמריקאי פרסם הערב (ג') מסמך הנוגע להגבלות בשימוש של ארה"ב בנשק גרעיני, ויתור על פיתוח של נשק גרעיני חדש וכן הכרזה על קיצוצים במצבור הנשק הגרעיני. "הנשק הגרעיני של סין נותר קטן בהרבה מהנשק של רוסיה וארצות הברית , אבל חוסר השקיפות סביב תוכניות הגרעין של סין, הקצב שלהן וההיקף, כמו גם האסטרטגיה המנחה אותן, מעלה שאלות על כוונות אסטרטגיות של סין בעתיד", נכתב במסמך.

עוד נכתב כי "ארצות הברית מגבילה את השימוש בנשק גרעיני ואומרת שאין להשתמש בו נגד מדינות החתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. ארצות הברית אומרת שהשימוש בנשק גרעיני ייעשה רק 'בנסיבות קיצוניות'".

לפי המסמך, מדינות שחתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני יהיו כאמור "חסינות" מתקיפה. כך, בעצם, נותרה אופציית התקיפה באיראן ובצפון קוריאה פתוחה.

הילארי קלינטון אמרה הערב כי למרות ההגבלים של ארה"ב בייצור נשק גרעיני נוסף, היא תמשיך להיות "כוח מייצב" עבור בנות בריתה.

"הרוסים נשארו מודאגים מתוכנית ההגנה שלנו מפני טילים. אנחנו מנסים להסביר להם שהטילים נועדו להגנה ולמנוע טרור גרעיני", אמרה קלינטון.