יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר החוץ הבריטי מאשים את ישראל: פגעתם בריבונותנו וסיכנתם חיי אזרחינו

שר החוץ הבריטי דיויד מיליבנד הודיע בנאום מיוחד שנשא בפרלמנט הבריטי כי בריטניה גירשה מתחומה דיפלומט ישראלי. מיליבנד האשים את ישראל בזיוף הדרכונים

אהרן שיין, ח' בניסן תש"ע - 23/03/2010 18:52
חזית נוספת – חרושת השמועות קיבלה חותם רשמי: שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, נאם אחר הצהריים בפרלמנט הבריטי, והטיל את האשם בזיוף הדרכונים – ישירות בישראל. מילבינד תקף את ישראל במילים חריפות: "הממשלה מתייחסת לכך ברצינות וזה אינו נסבל. זה מסכן את ביטחון האזרחים באזור ואת ריבונותה של בריטניה", הבהיר מיליבנד.

מיליבנד הסביר את הרקע לדבריו הקשים: "הממשלה קובעת כי סביר ששירותי מודיעין של מדינה זייפו את הדרכונים, ובהתאם לראיות אנחנו מאמינים כי ישראל הייתה אחראית לשימוש בהם". מיליבנד הוסיף, כי "הישראלים זכאים לביטחון ובריטניה תומכת בכך. אבל הפעולות שבוצעו אינן מתקבלות על הדעת ויש להפסיק אותן" אמר מיליבנד.

בנאומו אישר שר החוץ הבריטי, כי דיפלומט ישראלי קיבל הוראה לעזוב את תחומי בריטניה, אולם לא נקב בזהותו ובזהות תפקידו: "העבודה של השגרירות שלנו בישראל ושל השגרירות הישראלית בלונדון חיונית לשיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, וכך גם הדיאלוג האסטרטגי בין המדינות. הקשרים האלה חשובים ואנחנו רוצים שהם ימשיכו. אולם ביקשתי כי איש שגרירות ישראל יעזוב את בריטניה בשל הפרשה, והדבר מתבצע", אמר. 

שר החוץ הבריטי הבהיר כי למרות האירוע, "בריטניה תעבוד עם ישראל במגוון תחומים, כולל איראן, אבל יש צורך בשקיפות ובאמון. אנו נוקטים בכמה צעדים כדי שלא יקרה שוב" הטעים.

מיליבנד סיפר: "נפגשתי עם ליברמן שוב בבריסל אתמול. הצגתי את הממצאים מדוח החקירה, את הפעולות המתוכננות שלנו ואת נחישותנו לראות את הפרשה הזו לא חוזרת על עצמה יותר. גם העברתי מכתב, שבו דרשתי התחייבות רשמית ממנו כי בעתיד לא תהיה מדינת ישראל צד לשימוש לא ראוי בדרכונים בריטיים בדרך שכזו", אמר.

השר הבריטי הוסיף, "כדי להימנע מכל ספק, בכל אחד מהמקרים התגלה כי כולם היו קורבנות תמימים. אני חייב להבהיר שבריטניה לא יודעת מה קרה בדובאי ולא הייתה מעורבת. הרשויות הישראלית עמדו בכל הדרישות. המסקנה היא שלדרכונים אין קשר למדינה אחרת".

שגרירות ישראל בבריטניה מסרה בתגובה "היחסים בין ישראל לבריטניה חשובים. אנו מצרים ומצטערים על החלטת ממשלת בריטניה". משרד החוץ הורה לכל אנשי השגרירות לא להתבטא בנושא.

כזכור, היום הגישה הוועדה הבריטית המיוחדת לחקירת זיוף הדרכונים את מסקנותיה לפרלמנט הבריטי. לפי המסקנות, ישראל עומדת מאחורי זיוף הדרכונים, שעל פי החשד שימשו את חוליית החיסול של בכיר החמאס מחמוד אל- מבחוח, בדובאי.

מסקנות ועדת החקירה עוררו זעם רב בבריטניה ולנקיטת צעדי מחאה חריפים ובהם גירוש דיפלומט ישראלי - על פי הפרסומים איש מוסד. בנוסף, ביטל שר החוץ הבריטי את השתתפותו באירוע שעורכת שגרירות ישראל.