יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו באיפא"ק: אנחנו חייבים להגן על עצמנו אי אפשר לסמוך על אף מדינה

בנאום שנשא נתניהו בפני כ- 8000 באי הוועידה השנתית של איפא"ק, אמר נתניהו, כי "השואה לימדה אותנו שאי אפשר לסמוך על שום מעצמה שתעשה זאת בשבילנו"

יהודה שפיגל, ח' בניסן תש"ע - 23/03/2010 08:27

בנאום נלהב שנשא נתניהו הלילה בוועידת איפא"ק ואשר זכה לאהדה רבה ולמחיאות כפיים סוערות. דיבר ראש הממשלה בפני כשמונת אלפים חברי השדולה היהודית-אמריקנית - איפא"ק. בנאומו אמר נתניהו, כי "אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו, השואה לימדה אותנו שאי אפשר לסמוך על שום מעצמה שתעשה זאת בשבילנו"

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "העולם מתמודד כעת עם אתגרים קשים ועצומים ואני יודע שישראל וארה"ב יתמודדו יחד. אנחנו מאוחדים, בגלל שאנו מאוחדים בחזון אחד ושואבים השראה מחלום משותף להשיג ביטחון, שלום ושגשוג. חלום שלפני מאה שנה, היה נראה עבור היהודים כבלתי אפשרי".

בהתייחסו לסוגיית ירושלים אמר נתניהו, כי "היהודים בנו את ירושלים לפני שלושת אלפים שנה והם בונים אותה גם היום. ירושלים היא בירתנו, ואי אפשר לקרוא לה התנחלות, היא תמשיך להיות שלנו והבניה בה אינה פוגעת בשום הסדר שלום עתידי".

נתניהו הוסיף, "ממשלת ישראל ממשכיה את דרכן של כל הממשלות מאז 1967. כמעט רבע מליון יהודים חיים כיום מעבר לקו שביתת הנשק של שנת 1949. אלו הן שכונות המהוות חלק בלתי נפרד מירושלים וממוקמות במרחק חמש דקות נסיעה מהכנסת. כולם יודעים שהן יהיו חלק מישראל בכל הסדר שלום עתידי ולכן אין בבניה בהן שום פגיעה בפיתרון שתי המדינות" אמר נתניהו.

בהמשך דבריו העלה נתניהו את נושא השואה ואמר, "למדנו את הלקח, שאנחנו צריכים להגן על עצמנו, אנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד שיעשה עבורנו את העבודה. לפני 75 שנה כל מעצמות העולם טמנו את ראשן בחול ולאחר מכן פרצה מלחמה בה נהרגו מליונים רבים של חפים מפשע. גם אז היו שני מנהיגים דגולים פרנקלין דלנו רוזנבלט ווינסטון צ'רצ'יל שנחלצו להציל את העולם", אך למרבה הצער "זה היה מאוחר מידי עבור שישה מיליון שכבר נספו".

נתניהו התייחס גם לאיומים מבחוץ ובפרט לאיום האיראני וניסה להמחיש זאת בעזרת תסריט אימה אמריקני. "דמיינו לעצמכם, שכל ארצות הברית נדחסה לתוך שטחה של מדינת ניו ג'רזי. בגבול הצפוני תציבו נציגות איראנית חמושה שנקראת חיזבאללה, שאוספת 60 אלף רקטות וממטירה מתוכם 6000 אל תוך ניו ג'רזי. תמשיכו לדמיין שגם מהעבר השני, ניצבת נציגות איראנית נוספת ששמה חמאס. גם היא מבריחה לשטחה כמות עצומה של רקטות, וגם היא ממטירה 6000 חתיכות, על מה שעוד נשאר מניו ג'רזי המופגזת" סיים נתניהו לקול תשואות הקהל.