יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ניאו-נאצים באוסטריה מאיימים על חיי פעילה יהודיה נגד איראן

אתר ניאו-נאצי פרסם איומים ודברי שטנה נגד פעילה יהודיה המתגוררת בווינה ופעילה בארגון "עצרו את הפצצה" שמנסה להיאבק בחברות ובממשלות הסוחרות עם איראן .הפעילה:"אין לי אמון במשטרת אוסטריה"

אהרן שיין, כ"ה באדר תש"ע - 11/03/2010 11:58
הניאו נאצים מאיימים על פעילה יהודיה – גב' סימון הרטמן יהודיה המתגוררת בווינה, נמצאת לאחרונה תחת איומים של כנופיות ניאו-נאציות, בגין פעילות בארגון "עצרו את הפצצה" – שנלחם בחברות אירופיות שסוחרות עם המשטר האיראני – כך מפרסם הבוקר 'הארץ'.

ארגון "עצרו את הפצצה", מנהל מזה כמה שנים מאבק חריף כנגד חברות אירופיות וכנגד ממשלות באירופה המקיימות קשרים כלכליים עם איראן. מטרת הארגון היא לנסות ולגרום לאותן מדינות וחברות להפסיק את הסחר עם איראן ובכך לגרום לה להפסיק את תכניתה הגרעינית.

בארגון "עצרו את הפצצה" חברות קבוצות פעילים יהודים ושאינם יהודים ממספר מדינות באירופה כשבתוכם גם פעילי אופוזיציה איראניים, אולם, מוקד הארגון הוא באוסטריה וגרמניה. בתחילה הארגון לא הצליח לפרסם את פעילותו אך עם הזמן בעקבות לחץ מתמשך על כלי התקשורת באירופה תפס הארגון מקום מכובד וכיום מתייחסת התקשורת באירופה למעשיו ולהכרזותיו.

שיאה של הצלחת פעילות הארגון, היה עם ההצלחה לגרום לחברת הענק הגרמנית 'סימנס' להודיע על הפסקת פעילותה באיראן.

באוסטריה נאבקו חברי "עצרו את הפצצה" בקונצרן OMV העוסק במשאבי אנרגיה ושהממשלה האוסטרית מחזיקה ברבע ממניותיו. לאחר שלפני שנתיים חתמו ב OMV עם ממשלת איראן על עסקת ענק שעלותה כ22 מיליון דולר לבניית שדות נפט באיראן ולהנחת צינור נפט מאיראן לאירופה. כעת, לאור מאבק הקבוצה, העסקה מתנדנדת.

פעילות זו, הפריעה ככל הנראה לקבוצת ניאו-נאצים שפרסמו באתר ניאו-נאצי דברי שטנה ואיומים נגד הגב' הרטמן. בין השאר כתבו, כי "שתדלנים יהודים מפיצים את הרעל שלהם נגד איראן", "והבולטת מכל 'מחרחרי השנאה' היא היהודייה המופרעת האנטי גרמנית סימון דינה הרטמן".

האתר ממשיך בתוספת מספר פנינים: "איננו רוצים באיסלאמיזציה של אירופה, אך לא אכפת לנו מישראל. אין קשר בין האיסלאמיזציה של אירופה לבין ההגנה העצמית של הפלסטינים מפני מלחמת ההשמדה של ישראל. מאבקנו באיסלאמיזציה אין לו שום קשר לידידותנו כלפי המדינה החופשית של איראן". ולכן, מודיעים הכותבים הניאו-נאצים: "היהודים יכולים להיחנק משנאת העולם שהביאו אותה על עצמם".

גב' הרטמן עצמה אמרה בתקשורת, כי אין בכוונתה להפסיק את פעילותה, עם זאת, היא חוששת שמשטרת אוסטריה אינה רואה בחומרה הראויה את הדברים וכי "אין לה אמון במשטרה האוסטרית".

דובר מטעם משרד הפנים האוסטרי הגיב לדברים: "כל תלונה שמופנית למשטרה ולתובע הכללי נבדקת, ועל פי המסקנות מהבדיקה מתקבלת החלטה אם להעניק הגנה למתלונן ומאיזה סוג. אנו מודעים היטב לאתר, עוקבים אחרי ההתפתחויות ועושים הכל כדי למלא את חובתנו. אנו סבורים, שחלק מהתכנים של האתר הם עבירה על החוק האוסטרי, ודיווחנו על כך לתובע הכללי".