יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש הממשלה: ישראל תמשיך את הבניה בישובים היהודיים בשטחים

בהופעה ראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון, אמר ראה"מ כי פינוי המאחזים הלא-חוקיים יימשך, אך "לא נקפיא את החיים ביו"ש". נתניהו גם נדרש לאיום האיראני, ואמר: "ישראל ניצבת בפני מצבור של איומים שאין לשום מדינה בעולם"

דוד כץ ט' בסיון תשס"ט - 01/06/2009 13:32
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתחייב: "לא נקפיא את החיים ביהודה ושומרון, נמשיך לבנות בישובים היהודיים בשטחים. מאידך, נפנה את המאחזים הבלתי-חוקיים". את הדברים אמר היום (ב') נתניהו, בהופעתו הראשונה כראש ממשלה, בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
 
בסקירה שנתן בפני חברי הוועדה, אמר נתניהו כי ישראל ניצבת בפני מצבור של איומים שאין לשום מדינה בעולם, וכי הוא בתפקידו כראש ממשלה, אחראי לביטחון אזרחי מדינת ישראל.
 
נתניהו דיווח גם על פגישותיו המדיניות בארצות הברית, עם הנשיא ברק אובמה ובכירים נוספים בממשל האמריקני, ואמר כי עמד על הסכנה האיראנית וכי לישראל זכות להגן על עצמה בכל זמן, והאמריקנים הסכימו עמו על כך. עם זאת, נתניהו טען כי לא הועלה כל קשר בין התקדמות במסלול הפלשתיני, בתמורה לפעולה אקטיבית יותר של ארה"ב כלפי איראן.
 
בהתייחסו למו"מ עם הפלשתינים, אמר נתניהו כי הוא מוכן לחידושו באופן מיידי. "אנחנו מוכנים שהתהליך יהיה גם מדיני ולא רק כלכלי וביטחוני. אנחנו לא מעוניינים לשלוט על הפלשתינים, אך גם לא מוכנים שיהיה להם צבא שיכרות ברית עם מדינה כמו איראן".
 
בהתייחסו לבניה בישובים היהודים בשטחים, אמר נתניהו כי אין בכוונת הממשלה להקים ישובים חדשים, וכי המאחזים הלא-חוקיים יפונו, אך הוא אינו מוכן לדרישה שאיננה סבירה, כמו הקפאת החיים בשטחים, משום שגורל ההתנחלויות ייקבע בהסדר הקבע. "זהו תנאי מוקדם למשא-ומתן, ואינני מוכן לכך", אמר.
 
מוקדם יותר הופיע בפני ועדת החוץ והביטחון, תא"ל יוסי ביידץ, ראש חטיבת המחקר באמ"ן, שאמר, כי לאיראן יש מספיק אורניום מועשר לייצור פצצה ראשונה, ובידיה טילים שיכולים להגיע לישראל.
  1. 1. להטוט
    קבל עם 01/06/2009 13:50
    מדהים לראות איך נתניהו מנסה ללהטט בין השמאל והימין. נקווה שהוא זוכר כי אלו להטוטי אש.