יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ממשלת ארה"ב השקיעה 107 מיליארד דולר בחברות שסחרו עם איראן

ה'ניו יורק טיימס' מגלה כי ממשלת ארה"ב השקיעה בעשור האחרון 107 מיליארד דולר בחוזים עם חברות שסחרו במקביל עם איראן. לפני 14 שנה אושר בקונגרס חוק המעניש חברות שמשקיעות מעל 20 מיליון דולר במערכות אנרגיה באיראן

אהרן שיין, כ"א באדר תש"ע - 07/03/2010 09:46
ימין דוחה ושמאל מקרבת? ה'ניו יורק טיימס' מפרסם תחקיר ממנו עולה כי במקביל למאמצים האמריקנים הבינלאומיים לפגוע בכלכלת איראן העביר הממשל האמריקאי בעשור האחרון למעלה מ-107 מיליארד דולר לחברות שהפרו את אמברגו הסחר על ממשלת איראן.

לפני 14 שנים חוקק הקונגרס האמריקני חוק הקובע עונש לכל חברה שתשקיע במערכות האנרגיה של איראן בסכום העולה על 20 מיליון דולר בשנה. כעת מגלה התחקיר, כי למרות החוק האוסר זאת, המשיך הממשל האמריקני להשקיע עשרות מיליארדי דולרים בחוזים עם חברות שסחרו במקביל במגזר האנרגיה באיראן.

מערכות הגז והנפט באיראן הן מקור מחייתן העיקרי של משמרות המהפכה – הגוף הקיצוני ביותר השולט בהנהגת איראן והאחראי בין השאר על פעילויות הטרור מחוץ לתחומי המדינה.

עורכי התחקיר ב'ניו יורק טיימס' זיהו 74 חברות שעשו במקביל עסקים עם הממשל האמריקני ועם ממשלת איראן, מתוכן, 49 חברות שממשיכות עדיין בסחר עם איראן, לפי שעה ללא כל כוונה לחדול מכך. בין החברות שסחרו במקביל עם הממשל בארה"ב ועם הממשל האיראני חברת 'דאילים' - חברת הנדסה דרום-קוריאנית, שבשנת 2007 זכתה במכרז בערך של 700 מיליון דולר לשדרוג בתי זיקוק לנפט באיראן – ובמקביל, כעבור שנתיים זכתה בחוזה עם צבא ארה"ב לבניית יחידות דיור ב-111 מיליון דולר. כעבור מספר חודשים זכתה 'דאילים' בחוזה נוסף באיראן, בשווי 600 מיליון דולר לפיתוח שדות גז ברפובליקה האסלאמית.

בחודשים האחרונים הפסיקו רוב החברות הזרות את פעילותן באיראן מחשש שיוטלו עליהן הגבלות בסחר עם ארה"ב.