יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שימוש בהודעות SMS מגביר מאד את הסיכוי לתאונות

מחקר שפורסם בארה"ב קובע כי שימוש בהודעות SMS מגביר את הסיכוי לתאונות דרכים פי 23. בסקר שערכה 'איווקס' אמרו 65% מהנהגים כי טלפון סלולרי הוא מסיח הדעת המרכזי בשעת הנהיגה. 25% מהנהגים אינם יודעים ששליחת SMS בנהיגה אסורה על פי חוק

אהרן שיין, י"ט באדר תש"ע - 05/03/2010 10:07
מאז שהורו הרבנים על הפסקת השימוש בטלפונים שאינם כשרים ובהודעות SMS חדל הציבור להשתמש במכשירים כאלו, ללא שאלות וללא צורך בהסברים נוספים. אולם עתה, סקר חדש מגלה שהודעות ה SMS טומנות בחובן סיכונים נוספים. סקר שפרסמה חברת 'איווקס' מגלה כי הודעות  SMS מהוות גורם הסחת דעת ראשון בקרב הנהגים – דבר הגורם להתרחשות תאונות רבות. הסקר מצטרף למחקר שנערך בשנה שעברה בוירג'יניה הקובע, כי כתיבת  SMS במהלך נהיגה מגביר את הסיכוי לתאונה פי 23.

התרחיש מוכר היטב: הפלאפון שנופל על רצפת האוטו במהלך כתיבת SMS; היתקלות בעמודי חשמל; וחציית כביש תוך אי-שימת לב לרכב מתקרב. הרבה מאד תאונות כאלו ואחרות מתרחשות כתוצאה משימוש בהודעות SMS. סקרים חדשים מגלים כי אנשים רבים אינם מודעים לסיכון הגשמי שכרוך בשליחת הודעת SMS  במהלך הנהיגה.

בסקר שנערך על ידי חברת 'איווקס' (המשווקת מכשיר המתריע מפני תאונות שעלולות להיגרם מהסחת דעת בנהיגה), אמרו 62% מהנהגים שנשאלו מהו הגורם המרכזי להסחת דעת מהנהיגה – כי הטלפון הסלולרי הוא מסיח הדעת המרכזי.

סקר נוסף שערכה עמותת 'אור ירוק' מגלה, כי 25% מכלל הנהגים בישראל אינם יודעים ששליחת הודעת SMS במהלך הנהיגה אסורה על פי החוק ומסוכנת, אנשים אלו ציינו כי אינם חשים סיכון ממשי בשליחת SMS במהלך הנהיגה.  מנתונים נוספים עולה, כי אחד מכל עשרה נהגים נתפס כשהוא משתמש בטלפון הסלולרי במהלך הנהיגה.

למרות שבישראל לא בוצע עד עתה מחקר מקצועי בנושא השפעת כתיבת SMS בשעת נהיגה על התרחשות תאונות, מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי המכון לטכנולוגיית תעבורה בווירג'יניה, ארה"ב, גילה כי שליחת SMS בנהיגה מגדילה את הסיכוי לתאונה פי 23. עורכי המחקר התקינו מצלמות וידיאו במכוניותיהם של הנהגים שהשתתפו במחקר. המחקר גילה בין השאר, כי כתיבת SMS במהלך הנהיגה גורמת לנהג הרכב להסיר את עיניו מהכביש למשך 4.6 שניות בממוצע. לעומת זאת, לפי המחקר דיבור בפלאפון תוך כדי נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה רק פי 1.3.