יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מבוכה דיפלומטית: אין נהגים לאורחי משרד החוץ

מבוכה קשה:, בשל עיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ, אין שירותי רכב לאורחי המשרד. בעקבות כך, נאלצה שגרירות פנמה לשכור רכב לפמליית נשיא פנמה המבקר בישראל. שר החוץ של ניו זילנד נזקק לטרמפ

אהרן שיין, י"ז באדר תש"ע - 03/03/2010 09:44
מבוכה דיפלומטית קשה: כאילו לא די במצבה המדיני העגום של מדינת ישראל, בעקבות עיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ המצב הופך גרוע עוד יותר: עובדי שגרירות פנמה נאלצו לשכור רכבי שרד עם נהגים לשם הסעת פמליית נשיא פנמה ריקארדו מרטינלי ורעייתו, שנחתו אמש לביקור ממלכתי ראשון בישראל. זאת משום שעובדי משרד החוץ פתחו בשביתה ואינם מעניקים שירות לאורחי משרד החוץ.

מבוכה נרשמה גם בביקורו של שר החוץ של ניו זילנד, לאחר שחברי פמלייתו נאלצו לשכור רכב מסוג 'ואן' ולהידחס בתוכו, בדרכם לפגישה במשרד החוץ עם השר אביגדור ליברמן. אול גם בכך לא די, בניגוד לכל כללי הטקס הנהוגים מאז ומתמיד במשרד החוץ, לא נפרס שטיח אדום לכבוד האורח מניו זילנד, וגם לא הונפו דגלי שתי המדינות, כמתחייב מכללי הטקס. נחמה קטנה הייתה, את פמליית השר מניו זילנד ליוותה שיירת אופנועים.

עובדי משרד החוץ השובתים החליטו להגביר עוד המבוכה, וערכו הפגנה סוערת בכניסה למשרד החוץ דווקא בעת קבלת הפנים לשר החוץ מניו זילנד.

העובדים השובתים, הם העובדים המדיניים והחוץ-מנהליים במשרד החוץ, בשבוע שעבר הם פתחו בעיצומים בדרישה בדרישה לשיפור תנאיהם. אמש, החל משרד האוצר לנהל עמם משא ומתן.

מחאת העובדים צפויה להימשך גם היום באירוח ראשי מדינות ואח"מים שיגיעו היום לישראל. היום אמור לנחות בישראל שר החוץ של סלובקיה. בהמשך החודש צפוי ביקור חשוב מאד של נשיא ברזיל, וכן ביקורים של חברי פרלמנט מגרמניה ודנמרק, ושל יו"ר הפרלמנט של הולנד ושר התחבורה של גרמניה.