יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ירושלים: נסיעת בכורה לרכבת הקלה

לאחר המתנה מורטת עצבים: אמש יצאה הרכבת הקלה בי-ם לנסיעת מבחן ראשונה במסלול שאורכו 2 קילומטרים. בדיקות המבחן יימשכו לפחות עד תחילת השנה הבאה

אהרן שיין, י"א באדר תש"ע - 25/02/2010 12:00
עשר שנים לאחר שאושרה תוכנית הקמתה, יצאה אתמול (ד') הרכבת הקלה בירושלים לנסיעת מבחן קצרה - ראשונה בהיסטוריה, כשמסביבה עובדי סיטיפס ותושבים צוהלים.

מסלול הנסיעה היה מצומת הגבעה הצרפתית, שם ממוקמים מחסני הרכבת הקלה - ועשתה את דרכה עד לתחנת גבעת התחמושת, מסלול שאורכו כ-2 קילומטרים, מהירות הנסיעה אמש הגיעה ל 4 קמ"ש בלבד. מטרת נסיעת המבחן הייתה: לבדוק את תקינות הקרונות והמסילות.

תושבים שהתאספו לחזות במחזה אמרו "שנים חשבנו שזה לא ייצא, סבלנו מפקקים, מחסימת כבישים, בניה ורעש, הייתי חייב לראות במו עיני שזה באמת קורה", סיפר תושב האיזור.

גם עובדי סיטי פס, שמבצעת את הפרוייקט ואנשי משרד התחבורה היו נרגשים ברגע הנסיעה "היו רגעים שחשבנו שזה כבר לא יקרה , עוד עיכוב ועוד עיכוב, אבל הנה זה קורה ובעזרת השם, עד אפריל בשנה הבאה הרכבת תפעל לכל אורך התוואי ולרשות כל תושבי ירושלים", אמר עובד החברה.

הבדיקה אמש התקיימה בקטע שבין צומת הגבעה הצרפתית לגבעת התחמושת. בהמשך השנה אמורים להיבדק קטעים נוספים עד להשלמת המסלול.

עם זאת, לתושבי ירושלים כדאי לדעת כי קץ הסבל טרם הגיע, מכיוון שבדיקות התוואי אמורות להימשך לפחות לאורך כל השנה הקרובה. מאחר שבדיקות אלה מבוצעות במהירות איטית הדבר עלול לגרום לעומסי תנועה נוספים ואף חריפים יותר.