יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עונשו של מסיע המחבלת לפיגוע במסעדת 'מקסים' לא יקוצר

בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת פסק: מסיע המחבלת לפיגוע במסעדת 'מקסים' בחיפה לא ישוחרר בניכוי שליש ממאסרו. המשפחות השכולות מברכות

אהרן שיין, ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 11:12
בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת קבע היום כי ג'מאל מחאג'נה, שהסיע את המחבלת שביצעה את פיגוע ההתאבדות במסעדת 'מקסים' בחיפה באוקטובר 2003, לא יזכה לקיצור שליש מתקופת מאסרו.

בעקבות מעורבותו בהסעת המחבלת, הורשע מחאג'נה בגרימת מותם ברשלנות של 21 אנשים, ונגזרו עליו עשר שנות מאסר בפועל. לאחרונה עם תום שני שליש מתקופת מאסרו הוא ביקש לקצר שליש מעונשו. הצידוק לבקשה היה משום שקודם לכן שונה לפתע מעמדו מאסיר ביטחוני לאסיר פלילי, מהלך זה, אגב, נעשה ללא ידיעת המשפחות השכולות.

הדברים, שפורסמו בתקשורת עוררו רב בקרב בני משפחות השכולות, והם החליטו להתאגד יחד למאבק משפטי בדרישה להשיב את מעמדו לאסיר ביטחוני ולמנוע את קיצור מאסרו.

המשפחות השכולות הבטיחו מצידן ינהלו מעקב צמוד אחר מחאג'נה וזאת בכדי שלא יזכה לשיחרור מוקדם.

אחד ההורים השכולים, אלי רגב, אמר בתקשורת: "להחלטה הזו חיכיתי, אך המאבק שלנו לא תם" והוסיף "אנחנו ממשיכים לדרוש מהפרקליטות להבין מה קרה שם בדרך, ואיך הוא הפך לאסיר פלילי בלי שמכבדים את זכויותינו כנפגעי עברה".

הפיגוע במסעדת 'מקסים' בחיפה אירע ב 4 לאוקטובר 2003, בפיגוע נרצחו 21 איש ונפצעו עשרות נוספים.