יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

התגובה הטורקית: כרזת ענק של שמעון פרס משתחווה בפני ארדואן נתלתה בטקס רב משתתפים

במהלך טקס רב משתתפים הונפה כרזה ענקית בה נראה שמעון פרס משתחווה בפני ארדואן. "ארדואן, המנהיג שהעולם משתחווה לו", סיפרה הכרזה

אהרן שיין, ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 09:28
מהלומה נוספת ביחסי ישראל-טורקיה: אמש נחשף בתקשורת כי במהלך טקס רב משתתפים שנערך בחנוכת מחלף גדול בסמוך לבנייני ממשל במרכז טורקיה - נתלתה כרזת ענק בה נראה נשיא המדינה שמעון פרס משתחווה מלוא קומתו בפני ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, בכרזה הופיע כיתוב: "ארדואן, המנהיג שהעולם משתחווה לו".
לצורך הנפת הכרזה שגובהה כ-50 מטר נעזרו המארגנים בשני מנופים גבוהים. יצוין, כי טרם בואו לאירוע, הורה ארדואן  להסיר את הכרזה המשפילה.

יחסי ישראל וטורקיה נמצאים בשפל כבר זמן רב בעקבות ביקורת חריפה שהטיח הממשל הטורקי בראשות ארדואן בממשלת ישראל על ביצוע 'פשעים' במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. כחלק מהיחסים המעורערים פורסמו בטלוויזיה הטורקית מספר סדרות שבהן מוצגים חיילי צה"ל וסוכני מוסד הורגים ילדים פלסטינים. שפל נוסף נרשם לאחרונה ב'תקרית הכיסא' בה הושפל לעיני המצלמות שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול, כאשר המהלך שיחה עם סגן שר החוץ דני אילון הוא הושב בכיסא נמוך, דבר שעורר זעם רב בטורקיה.

גורמים מדיניים בירושלים מסרו בתגובה, כי הצבתו של השלט היא "שערוריה" הם הוסיפו כי הצבתו של הבשלט "מעידה על חוסר כבוד בלשון המעטה כלפיי כבודה של מדינת ישראל".