יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לאחר ניסיון התנקשות: נשיא פנמה שכר מאבטחים ישראלים

בעקבות מזימת התנקשות שהיו מעורבים בה שלושה ממאבטחיו, החליט נשיא פנמה לא להסתמך על מאבטחים בני ארצו ושכר מאבטחים יוצאי יחידות עילית בצה"ל

אהרן שיין, ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 12:23
מאבטחים ישראלים לנשיא פנמה: נשיא פנמה ריקארדו מרטינלי החל לאחרונה להקיף את עצמו במאבטחים ישראלים בוגרי יחידות עילית בצה"ל. לפני כחודש נחשפה מזימת התנקשות במרטינלי המזימה תוכננה על ידי שלושה מהמאבטחים האישים של הנשיא מרטינלי, כוונת המתנקשים הייתה  לחטוף את מרטינלי. שלושת המאבטחים נכלאו, אבל מרטינלי איבד אמון במאבטחיו ועבר לאבטחה של מאבטחים ישראלים.

העיתון La Prensa היוצא לאור בפנמה טען כי מדובר במאבטחים ישראלים שהם אנשי המוסד. מקורות ישראלים הבהירו כי לא מדובר באנשי המוסד, אלא בחברת אבטחה ישראלית פרטית, הנחשבת למובילה בתחום, שנשכרה על ידי ממשלת פנמה.

בשבוע הבא יבקר נשיא פנמה את ביקורו הרשמי הראשון בישראל. חלק גדול מביקורו כאן יוקדש לסיור במתקנים ביטחוניים, מתוך כוונה לרכוש מוצרי אבטחה שונים וללמוד על מערך האבטחה הישראלי. נשיא פנמה צפוי לבקר בעיר העתיקה, ולהתרשם ממערך האבטחה המתוחכם במקום.

גורמים במשרד לביטחון פנים של פנמה סיפרו לתקשורת המקומית, כי אל הנשיא  יתלוו 16 אנשי צוות שהגיעו במיוחד מישראל כדי להיות המשמר האישי שלו. פרט למאבטחים, מורכב הצוות  מגרפולוגים, פסיכולוגים ומדריכים. מטרת הצוות הישראלי היא לספק לו אבטחה ולהדריך את גורמי האבטחה המקומיים.

לביקורו של נשיא פנמה מרטינלי צפוייה להצטרף גם משלחת עסקית בכירה, שרבים מחבריה הם יהודים. בביקורו, הוא עתיד להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן לבקר ביד ושם. בין חברי המשלחת שמתלווים למרטינלי: מפכ"ל משטרת פנמה ומפקדי יחידת האבטחה הממלכתית S.P.I.

אגף אמריקה הלטינית במשרד החוץ הוא שאחראי על ארגון הביקור, גורמים באגף מביעים תקווה  שתיווצר הזדמנות לשדרג את היחסים בין ישראל לפנמה, לאחר שנים של קיפאון שנבע מהסכסוך הישראלי פלסטיני.