יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: איראן ניסתה פיצוץ גרעיני

אקדח מעשן נחשף הבוקר בעיתון הבריטי, לפיו מסמך שבידיו מורה על סטייה ברורה לפצצה גרעינית . "זו עילה למלחמה". ישראל – "מודאגת"

איתן פריד כ"ז בכסלו תש"ע - 14/12/2009 10:01

נחשף האקדח המעשן: על פי דיווח בעיתון הבריטי "טיימס", איראן הגיעה לשלב מתקדם בתוכניתה הגרעינית, שאינה אלא: פצצה גרעינית. על פי מסמך סודי שדלף ונחשף בעיתון הבריטי, איראן תכננה בשנת 2007 לבצע ניסוי ב'דאוטריד', שמשמש כ"מרעום" בפצצת אטום. מומחים מאשרים כי לשלב כזה, המהווה אחד השלבים הסופיים בהרכבת פצצה גרעינית, אין כל הסבר אחר מלבד: פצצת אטום.


הדו"ח שנחשף, חושף למעשה כי כל הכחשותיה של איראן אכן היו ריקות תמיד, וכלך דיבוריה על כך שהעשרת האורניום הינה לצורך מחקר ולצורך מטרות אזרחיות – לא היו אלא דיבורי סרק, כפי שידע המערב לאורך כל הזמן, אך ניסה לשגות בתעתועיה של איראן.


"המסקנה המערערת ביותר שעולה מהדו"ח היא, שאם אכן מדובר במאמצים שהחלו ב-2007 - זה עלול להיות עילה למלחמה. אם איראן פועלת לייצר נשק גרעיני, פירושו של דבר שאין פתרון ברמה הדיפלומטית". אמר לטיימס מומחה בתחום.


"זה נראה כמו אקדח מעשן - זה אורניום מעשן". אמר גם מארק פיצפטריק, בכיר במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגים בלונדון.


פרשנים מערביים סבורים כי עיתוי הדלפת המסמך כוון דווקא לעתה, לקראת הדיונים המאסיביים אודות החרפת הצעדים נגד איראן. גורמים בירושלים אמרו ל"טיימס" כי "ישראל מודאגת מתוכנית הגרעין האיראנית, וחוששת מפני הכוונות האמיתיות שעומדות מאחוריה".

  1. 1. אם ה' לא ישמור עיר...
    יהודי כשר 14/12/2009 10:09
    שוא שקד שומר.