יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מפגינים פרצו למלון בו שהה השר שלום

הפגנות אנטי ישראליות באוסטרליה נגד ביקורו של השר סילבן שלום: "אסור לתת לשלום לבקר באוסטרליה"

ראובן שטיין י"ט בכסלו תש"ע - 06/12/2009 18:08
המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, נאם היום (א') בפני 400 מובילי דעת קהל מאוסטרליה במלבורן. במהלך רוב היום נערכו הפגנות מחוץ למלון שבו שוהה המשלחת הישראלית כאשר 200 סטודנטים אוסטרלים הקיפו את המלון וקראו לשחרור פלסטין ולסיום משטר "הכיבוש הישראלי".

כמה מפגינים פרצו למלון בו שהה סילבן שלום ומחו נגד הכיבוש הישראלי ונגד הגעתה של המשלחת הישראלית למדינה. אחרי מאבק קצר, נעצרו ארבעה מבין המפגינים על ידי המשטרה המקומית, כשכוחות המשטרה משתמשים בתרסיס פלפל כדי לפזר את המפגינים.

בנאומו, אמר שלום כי ההמתנה מהצד הפלסטיני היא זו שמעכבת את המושא ומתן. עוד אמר כי "אנחנו דוחפים למו"מ. אני פועל במישור הכלכלי על ידי מתן הקלות והסרת חסמים. עם זאת הפלסטינים לא מוכנים לשבת לשולחן המו"מ. הפלסטינים צריכים לפעול ולא לחכות לאף אחד - לא לאובמה ולא לאירופה".

סגנית ראש הממשלה האוסטרלי ג'וליה גילארד ציינה את הקשר החזק בין ישראל ואוסטרליה: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית כפי שעשינו כשהתנגדנו לדו"ח גולדסטון, החרמנו את ועדת דרבן השנייה ותמכנו בזכותכם להגנה עצמית במבצע עופרת יצוקה. ישראל ואוסטרליה, כמו מדינות רבות בעולם חולקות איום אמיתי - הטרור ואירן, לכן עלינו להמשיך ולחזק את הקשר בינינו על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו".