יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: ארבעה רופאים צרפתיים ביקרו את שליט

העיתון "אל-חיאת" מדווח, כי 4 רופאים צרפתים בדקו את החייל גלעד שליט במקום מחבואו ברצועה . לדברי העיתון, למתווך הגרמני הוענקו ערבויות מישראל כי זו לא תתקיף את מקום המסתור אשר בו מוחזק שליט

דוד שמואלי י"ט בכסלו תש"ע - 06/12/2009 08:44
 
 
מתקדמים לעסקה? העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון ואף זוכה לאמינות רבה, דיווח הבוקר (א') כי צוות רפואי צרפתי המונה ארבעה רופאים נכנס במהלך השבוע האחרון לרצועת עזה ובדק את החייל  גלעד שליט.
 
הדיווח ב"אל חיאת" מבוסס, לדבריהם, על מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים". על פי הדיווח, הצוות הרפואי נכנס מקהיר היישר לרצועה דרך מעבר רפיח בלוויית המתווך הגרמני. כפי הנראה, במידה והמידע נכון, זו הפעם הראשונה שבה גורמים זרים מבקרים את גלעד שליט.
 
עוד על הדיווח: הרופאים ערכו בדיקות רפואיות לשליט במקום הימצאו בתוככי רצועת עזה. הדיווח מספר  כי הרופאים עשו את דרכם לרצועה תחת אמצעי אבטחה חסרי תקדים מצידו של חמאס. "בכל אותה עת חגו באוויר מזל"טים של חיל האוויר", דיווחו המקורות.
 
לדבריהם, למתווך הגרמני הוענקו ערבויות מישראל כי זו לא תתקיף את מקום המסתור אשר בו מוחזק שליט ואף לא תנסה לשחררו בכוח. על פי הדיווח, שליט, ככל הנראה, מוחזק במקום ממולכד בחומרי נפץ והאפשרות שבה ייצא חי במידה והמקום יותקף - קלושה מאד. העיתון העריך, כי הגעת הצוות הרפואי לשליט הינה במסגרת צעד בונה אמון במסגרת המשא ומתן בין חמאס לישראל.
 
על פי דיווח "אל חיאת", המתווך הגרמני איים בימים האחרונים לחדול לתווך "בשל העקשנות הישראלית במגעים ובגלל סירובה של ממשלת ישראל להיענות לדרישות החוטפים". עוד הוסיפו כי "המתווך הגרמני חש שהעקשנות הישראלית תכשיל את העסקה".
 
על פי מקורות העיתון, המגעים סבוכים וקשים כשהמחלוקת העיקרית נסובה סביב סירובה של ישראל לשחרר ארבעים וארבעה אסירים מקרב מזרח ירושלים וערביי ישראל. כמו כן, מתעקשת ישראל לגרש 125 אסירים לחו"ל.