יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בשל טיעונים רפואיים: נדחה משפטו של דמיאניוק הנאצי

שופט דחה את המשך הדיונים במשפטו של לעוד שלושה שבועות בעקבות "מחלתו" של הנאצי הקשיש

איתן פריד ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 14:55

ניצולי השואה ובני משפחותיהם כמו כל העם היהודי נאצלים להמתין שוב לטחנות הצדק, אשר הפעם, טוחנות לאט יותר מן הרגיל: בית המשפט בגרמניה הורה היום (ד') על דחיית משפטו של הנאצי גו'ן דמיאניוק, המזוהה על-ידי נצולי השואה כ"איוואן האיום", שומר במחנה בסוביבור, מפני מצבו הבריאותי, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.


השופט בדיון, ראלף אלט, אמר בהחלטתו על הדחייה, כי היא מתבצעת בשל דיווחיו של רופא בית הכלא, בו מוחזק דמיאניוק, כי חומו של הנאצי עלה, ואף תרופות שניתנו לו להורדתו – לא פעלו את פעולתם. דמיאניוק הקשיש הגיע לבית המשפט על אלונקה והובהל למקום בימים הקודמים באמבולנס.


היום, יום השלישי למשפטו של הנאצי, התקיים ללא נוכחותו של דמיאניוק, אשר הוחלט כי אינו כשיר רפואית להתייצב בפני בית המשפט כאשר בתכנון אמורים היו בני משפחותיהם של קורבנות השואה שהיו כלואים בסוביבור, לשאת את עדותם הכואבת, הקושרת את דמיאניוק ברצח של 27,900 יהודים במחנה.  כמו כן, גם הניצול היהודי, תומאס בלאט, מן השרידים היהודים היחידים למחנה.


על-פי ההחלטה, יתחדש משפטו רק בעוד שלושה שבועות, בתאריך ה-21/12, ועתיד להימשך לאורך כחצי שנה, כשתאריך סיומו הוצב למאי 2010.


ההגנה במשפט, בראשה עומד עורך הדין אולריך בוש, ממשיכה לטעון כי דמיאניוק לא היה אלא קורבן של הנאצים בסחיטה באיום רצח תמידי, וכי "לא היה שונה משאר היהודים הנצורים במחנה". לטענת ההגנה, העניין כבר נידון בישראל, ואין כל זכות חוקית להעלותו שוב.

  1. 1. רוצח
    חיים קליין 02/12/2009 17:34
    מה הפירוש לא כשיר ? האם כל היהודים שהוא רצח 27900 היו כשירים לכך.
    אנא מבית המשפט אל תחוסו אל החיה המטורפת הזאת שידיו מגואלות בדם יהודי רב
    צריכים לתלות אותו בכיכר העיר ולחתוך אותו ל27900 חתיכות ולזרוק את בשרו הטרף לכלבים, מצפים למשפט אמת...
    זכרונו לדראון עולם