יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מזכ"ל האו"ם: נתניהו מפר את מפת הדרכים

מזכ"ל האו"ם אמר הבוקר כי הצהרת ההקפאה של נתניהו אינה עומדת במלואה בדרישות שמציבה מפת הדרכים

דוד שמואלי י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 08:57
מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר הבוקר (ב') כי יש מקום לדאגה מהמבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית.
 
"חיוני שתושג מדינה ריבונית פלסטינית", אמר המזכ"ל. "המדינה תתבסס על קווי 67 תוך חילופי שטחים ומתן פיתרון צודק לבעיית הפליטים". במסגרת ההודעה ששיגר לרגל יום הסולידריות עם העם הפלסטיני שחל אמש אמר באן כי "האתגר הגדול ביותר לשיחות הוא ליצור תנאים שיספקו לצדדים את האמון הדורש להמשך הדרך".
 
סוכנות הידיעות הסינית שינואה דיווחה הבוקר כי באן בירך על ה"התקדמות משמעותית" של הפלסטינים לקראת עמידה ביעדים אותם הגדירה 'מפת הדרכים'.
 
"אני קורא לפלסטינים להילחם בקיצונים אלימים ולהימנע מהסתה. עליהם להמשיך לחתור לבנות את מוסדות מדינתם", אמר באן. "השיפורים האלה מובילים לביצועים טובים יותר בביטחון ובכלכלה". הוא אף שיבח את ישראל על צעדים שעשתה "כדי לתרום למגמות החיוביות אלה".
 
בשלב הזה יישר מזכ"ל האו"ם קו עם הפלסטינים. באן הביע 'דאגה עמוקה' מהמשך הבנייה במזרח ירושלים ובהתנחלויות בגדה באומרו כי יש להקפיא לחלוטין את הבנייה, ולרבות לצרכי ריבוי טבעי.
 
באן ציין כי יש לפרק את המאחזים שנבנו מ-2001. לדבריו, למרות שהצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבנייה הינה צעד בכיוון הנכון, היא אינה עומדת במלואה בדרישות אשר מציבה מפת הדרכים.
 
בהתייחסו לעיר הבירה ירושלים, אמר באן כי היא תהיה הגורם האחרון עליו ידונו הצדדים במהלך המשא ומתן. "העיר תשמש כבירה של שתי מדינות, עם סידורים שיהיו מקובלים על הצדדים באזורים הקדושים". מזכ"ל האו"ם אמר כי הוא מודאג מפינוי והריסת בתים ומוסדות פלסטינים במזרח העיר וציין כי פעולות כאלה "יוצרות מתח, גורמות סבל ופוגעות עוד יותר באמון בין הצדדים".
 
בדבריו לא שכח מזכ"ל האו"ם להתייחס לירי הקסאמים הנורים מרצועת עזה, ואמר כי על הפלסטינים "להתחשב בצרכי הביטחון הלגיטימיים של ישראל, למנוע הברחות נשק לרצועת עזה ולהפסיק את ירי הרקטות".
  1. 2. שלא יבלבל את המוח
    שמוליק 30/11/2009 10:07
    מי ביקש ממנו להתייחס לאיזור המזרח התיכון, שקודם יפתור את הבעיות ההיסטוריות של יפן מול סין
  2. 1. תודה באן.
    טוקינדרייך 30/11/2009 10:02
    אנחנו באמת מודים לך מעומק הלב, על כך שהסכמת להתייחס לסוגיית ירי הרקטות מעזה, ושהואלת בטובך להביע את דעתך כי על הפלסטינים לעשות מאמץ להפסיק אותו.