יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: ומי מממן ההסתה נגד ישראל? איראן

קרן צדקה איראנית מימנה מרצים אנטי-ישראלים במאות אלפי שקלים באוניברסיטאות בארה"ב

איתן פריד ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 09:24

רשויות החוק האמריקניות חושפות בימים אלו רשת תמיכה בהיקף של מאות אלפי דולרים שהוזרמו מאיראן למרצים בכירים אנטי-ישראלים באוניברסיטאות ידועות שם בארצות הברית. המרצים, שהטיפו לצידוד בעמדה פרו-איראנית, נתמכו בידי קרן פילנתרופית איסלאמית, "קרן עלאווי", אשר הזרימה סכומי כסף גם לאוניברסיטאות אשר הואילו לארח את הצורר האיראני, מחמוד אחמדינאג'ד, כך דיווח הבוקר (ב') העיתון האמריקני וושינגטון פוסט.


על פי הדיווח, מדובר בחלק מחשיפת רשת תוכניתיה של ה'קרן', אשר גם הערימה על רשויות המס האמריקניות והשתמשה בחברות קש להכנסות, למרות שמצהירה על עצמה כ'ארגון שלא למטרות רווח'. הכספים שהגיעו, למותר לציין, ממנים פעילויות טרור ואת פיתוח הגרעין של איראן.


בין המרצים שנתמכו בידי הקרן גם ראש המחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת 'רטגרס' בארצות הברית, הושנג אמיר המדי. הלה העניק מעמד חוקי לארגוני הטרור של חיזבאללה וחמאס.


מחקירת רשויות ההון של ארצות הברית עולה, כי המימון היה ממוקד להפליא, וממנו נהנו מרצים למקצועות לימודי המזרח התיכון ולימודי השפה הפרסית, וממנה נהנו וקודמו מרצים שגילו עמדות פרו-איראניות.


רשויות המס האמריקניות פושטות בימים אלו על מוסדות הנמצאים תחת חסותה של הקרן האיראנית בני-יורק, קליפורניה ומדינת מרילנד בחשד שהם משמשים מכבסת כספים למשטר האיראני.