יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארדואן: סוריה לא תסכים לתיווך צרפתי

במסיבת עיתונאים שקיים ברומא אמר ארדואן כי אסד לא יסכים לתיווך צרפתי במו"מ עם ישראל

דוד שמואלי א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 21:39
ראש ממשלת טורקיה רג'יב טאיפ ארדואן רוצה את תפקיד המתווך: במסיבת עיתונאים שקיים ברומא אמר ארדואן כי נשיא סוריה בשאר אסד צפוי שלא להסכים לתיווך צרפתי במו"מ עם ישראל.
 
"בנושא התיווך, עמדת ישראל היא שלא ניתן לבטוח בנו", אמר ארודאן. "כעת צרפת מנסה לקחת את התפקיד שהיה שלנו. אני לא בטוח מה תהיה עמדתו של אסד, אך ממה ששמעתי ממנו, הם לא מתכוונים להסכים למשהו כזה".
 
ארדואן הדגיש כי "ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט בטח בטורקיה, אך נתניהו לא בוטח בנו. זו בחירתו". דבריו של המנהיג הטורקי נאמרים אחרי שביום ראשון אמר נתניהו במהלך ישיבת הממשלה כי הוא מוכן לפתוח במו"מ ישיר עם סוריה בתיווך צרפתי ואף ללא תנאים מוקדמים.
 
"ישראל מוכנה בהקשר הסורי לקיים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים", אמר ראש הממשלה. "אני מעדיף שיחות ישירות, אך אם זה מתווך אז שיהיה הוגן. ראש ממשלת טורקיה לא חיזק את הערכה האובייקטיבית עליו כמתווך הוגן. אם צרפת רוצה להיות מתווך אנחנו מוכנים".
 
בסוף השבוע שעבר נפגש אסד בפריז עם הנשיא סרקוזי. "אין לנו פרטנר בישראל", הבהיר אסד בסיום הפגישה וטען כי נתניהו אינו רציני בנוגע לשלום. אסד  הדגיש כי אין בכוונתו לנהל שיחות ישירות עם ישראל, אלא רק מגעים בדרג נמוך על ידי מתווכים טורקיים.
  1. 2. וישראל לא מסכימה לתיווך טורקי
    רן 19/11/2009 00:25
    ואת המים לסוריה יתנו הטורקים.
  2. 1. מצחיק
    משה 18/11/2009 22:57
    עד כמה אנשים יכולים לבזות את עצמם. גם להשתולל וגם לבקש תפקיד של מתווך, ועוד מדובר בראש ממשלה של מדינה גדולה כמו תורכיה.