יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד החוץ נגד המועמד האנטישמי באוקראינה

חרדה עמוקה בקרב יהודי אוקראינה נוכח גל השנאה ומקרי האנטישמיות, אותו מלבה רטושניאק האנטישמי

אבי משה ל' בחשון תש"ע - 17/11/2009 07:34
משרד החוץ הישראלי גינה אמש (ב') את אישור השתתפותו של המועמד האנטישמי, סרגיי רטושניאק, ראש עיריית אוז'גורוד, לנשיאות אוקראינה.
 
מנהל המחלקה לתקשורת של משרד החוץ, יוסי לוי אמר, כי "ראש עיריית אוז'גורוד אכן מוכר לנו, ולא לחיוב, בעקבות התבטאויות אנטישמיות שערורייתיות. עצם מועמדותו לתפקיד בכיר כלשהו באוקראינה, ובייחוד כמועמד לתפקיד נשיא מדינה, אינו עולה בקנה אחד עם השאיפה להלחם באנטישמיות ובהכשת השואה".
 
בהודעת משרד החוץ נאמר עוד, כי "יש טעם לפגם בעובדה שאדם מסוגו של רטושניאק משתתף במערכת הבחירות המתקרבת, כאחד מ-17 מתמודדים אחרים".           
 
בקהילה היהודית באוקראינה אומרים, כי אכן משרד החוץ נוקט לשון זהירה "אך עצם הבעת הדעה בעניין הבחירות במדינה אחרת הינו צעד חסר תקדים. אכן מדובר במועמד חסר-תקדים. הרי לא התמודד בבחירות לנשיאות מדינה באירופה אדם בעל דעות קיצוניות אנטישמיות כאלה מימי השואה", אמרו.
 
העיתונאי היהודי בקייב, אלכסנדר שולמן, מדווח על חרדה עמוקה בקרב יהדות אוקראינה נוכח גל השנאה הנוכחי הנותן את אותותיו בריבוי מקרי האנטישמיות, אותו מלבה רטושניאק האנטישמי. שולמן אומר, כי לדעתו יש להפנות גם אצבע מאשימה כלפי נשיא אוקראינה, יושנקו וראש ממשלתה, טימושקנו. "לפני שנתיים הם כיבדו את זכרו של מפקד הס.ס., שעסק בהשמדת היהודים, באות גבורה. אין פלא שכעת הם נתנו אור ירוק לרטושניאק להתמודד ולהסית. מוזר, שישראל אינה יוצאת בתקיפות נגד התופעות האלה", אמר.
 
כזכור, נגד רטושניאק שיצא בהתקפות חסרות תקדים נגד היהודים, שכללו דברי גנאי מחפירים והכחשת השואה ותקיפה בנסיבות מחמירות של אחת הפעילות של מפלגת "חזית התמורות" באוקראינה, פתחה משטרת אוקראינה בחקירה פלילית בגין תקיפה חבלנית והסתה לגזענות.
 
סרגי פודרז'נסקי, סגן עורך העיתון "וסטי", העיתון הגדול בישראל לציבור הרוסי, יליד העיר אוז'גורוד, סיפר אמש כי רטושניאק מכהן כראש העיר אוז'גורוד כבר בפעם רביעית. "לפני כחודש וחצי, בביקורו של אחד המועמדים החדשים לנשיאות ממוצא יהודי, הוא שאל בגסות, מה 'היהודון' הזה עושה פה'? ועוד כמה ביטויים אנטישמיים. פורז'נסקי אמר כי 'השאלה האם מדובר באיש משמעותי בכלל או בפוליטיקאי הזוי ולא משמעותי אינה רלוונטית'. במדינה דמוקרטית מדובר בתופעה חמורה מאוד שיש לו אפשרות בכלל לפתחון פה. לא צפיתי לפני שני עשורים שתהיה שם כזו אנטישמיות".
  1. 1. ישראל לא צריכה להתערב
    משה 17/11/2009 13:02
    התערבותה של ישראל בעניינים לא לה, גורמת לאנטישמיות מיותרת. אלא אם הכוונה לגרום לעלייה מחודשת