יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "השגת שלום - רק דרך מו"מ"

נתניהו: אין תחליף למו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית. דרך חד צדדית תפרום את ההסכמים שיש בינינו ורק יכולה להביא לצעדים חד צדדיים מצדה של ישראל

דוד שמואלי כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 21:08
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (א') במסגרת נאום מדיני שנשא ב"פורום סבן" שהתקיים במלון מצודת דוד בבירה כי "אין תחליף למו"מ בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. כל דרך חד צדדית רק תפרום את מסגרת ההסכמים שיש בינינו ורק יכולה להביא לצעדים חד צדדיים מצדה של ישראל".
 
נתניהו הדגיש, כי "הדרך להשיג שלום היא באמצעות פיתרון הבעיות סביב שולחן המו"מ". בדבריו אמר נתניהו כי "אנחנו מוכנים לנקוט צעדים של ממש במסגרת המו"מ כדי להשיג את השלום הזה, שלום אמת, שיביא קץ לסכסוך ביננו לבין שכנינו וכמובן לשמור על ביטחון ישראל".
לדבריו, "כשיש כלכלה פלסטינית, כשהיא צומחת היא מייצרת אלפי מקומות עבודה וזה עוזר לייבש את ביצות העוני והייאוש, היא גם תגבש כוחות פנימיים שמתנגדים לטרור וזה אגב קורה במידה רבה עכשיו".
 
ראש הממשלה זימן את הפלסטינים להתחיל על אתר במשא ומתן, "ולהתחיל אותו ברוח טובה, אפילו ברוח נדיבה. אני מדבר על הצד שלנו... אני רוצה להבהיר שאינני מציב תנאים מוקדמים לפלסטינים כדי להיכנס לשיחות. אנחנו עשינו ואנחנו מוכנים לעשות צעדים שיסייעו להשיק את התהליך המדיני. אין סיבה לבזבז זמן והיום כולם יודעים שכשאנחנו אומרים את זה - אנחנו מתכוונים לזה". הוא קרא לאומץ משני הצדדים, ואמר: "אם נתחיל בשיחות אנחנו יכולים להפתיע את העולם".
 
ראש הממשלה התייחס לאיומים על מדינת ישראל, בראשם הגרעין האיראני. "כוח ההרס של איראן יתעצם לאין שיעור אם איראן תשיג נשק גרעיני", אמר והתריע מהסכנה: "המשטר האיראני, שחרת על דגלו למחוק את ישראל מעל המפה, ברור לכם שהוא יחתור ללא הרף לחבל בכל התקדמות לשלום בין ישראל לשכנותיה, בין אם מדובר בשלום עם הרשות הפלסטינית או סוריה או כל גורם אחר". הוא אמר כי "הסיכול של שאיפותיה הגרעיניות של איראן יחזק באופן דרמטי את השלום. חיזבאללה וחמאס ייחלשו באופן משמעותי".