יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המערב: זמנה של איראן אוזל, נשקלים צעדים

בפגישת נשיאי שתי המעצמות אמרו נשיאי ארה"ב ורוסיה בסינגפור כי הזמן שהוקצב לאיראן להשתלב כראוי במאמצים הדיפלומטיים לבלימת תוכניותיה הגרעיניות הולך ואוזל, ואם לא תתעשת, יינקטו נגדה צעדים. הנשיאים: "אוזל הזמן, ניאלץ לנקוט אמצעים אחרים"

איתן פריד כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 11:41

נגמרו המשחקים, נערכים לקרב? נשיאי דתי המעצמות הגדולות, ארצות הברית ורוסיה, נפגשו והצהירו הבוקר (א') על פקיעת סבלנות המערב בכל הנוגע לאיראן, המשתה ללא גבול בקהילה הבינלאומית במסגרת המאמצים הדיפלומטיים המוצאים ביטויים בשיחות הגרעין מול נציגיו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינאג'ד.  שני הנשיאים אמרו הבוקר כי הזמן לשיחות הולך ואוזל, וכי אם לא תירשם בהקדם התקדמות ותזוזה משמעותית ממשית מכיוון טהרן, ייאלצו מדינות המערב לנקוט צעדים אחרים. לא היתה התייחסות מפורשת לפעולה צבאית, אולם מרוח הדברים עולה כי זוהי החלופה העומדת בבסיס דבריהם.


בתום פגישה שקיימו בשולי פורום כלכלי באסיה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ועמיתו הרוסי, דמיטרי מדבדב בסינגפור, שוחחו השניים על הבעיה הבטחונית הבוערת מול איראן ואמרו כי "אוזל הזמן לגישה הזו" של שיחות ללא תועלת.


במסיבת עיתונאים שקיימו השניים בתום פגישתם אמר אובמה כי איראן אינה מראה נכונות מספקת ואינה מתגייסת למאמץ העולמי מולה: "למרבה הצער, בשלב זה נראה שאיראן אינה מסוגלת לתת את הסכמתה לגישה שנתפסת על ידי כולם כיצירתית ובונה".


לדברי הנשיא הרוסי "בזכות המאמצים המשותפים שלנו, השיחות עם איראן לא הופסקו. עם זאת, איננו מרוצים מההתקדמות" נדבדב הוסיף עוד והדגיש כי "אם משהו פה לא יעבוד, ישנם אמצעים אחרים לקידום מטרתנו - תוכנית גרעין שקופה ולא תוכנית גרעין שמעוררת דאגה".

עד לזמן האחרון היתה רוסיה המדינה המתנגדת להטלת סנקציות על איראן במטרה לעכב את מימוש תוכניותיה או, לכל הפחות, לאלצה להגיע רצינית לשולחן המו"מ העולמי. אך עתה, נראה כי גם מבחינתה העניין הופך בלתי נסבל, והיא תומכת בצעדים נוקשים כלפי המדינה המתגרענת.

  1. 1. את מי זה מעניין
    שמיל משה 15/11/2009 11:52
    אולי תביאו יותר ידיעות מאנ"ש כמו שאתם יודעים טוב לעשות, במקום לספר סיפורי סבתא על אובמה ואחמדינג'אד, מיין באבעס באבעס דייגא, און איך קעהן אויך ניט העלפין