יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סרקוזי לאבו מאזן: חדש את המו"מ עם ישראל

הלחץ הישראלי החל לתת את אותותיו: נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שוחח הערב עם יו"ר הרשות הפלסטיני וקרא לו לשוב אל שולחן המשא ומתן עם ישראל. סרקוזי הבהיר כי לאור מגעיו האחרונים בזירה הבינלאומית, התנאים הנוכחיים יבשילו חזרה מהירה למשא ומתן

דוד שמואלי כ"ה בחשון תש"ע - 12/11/2009 19:04
הלחץ על אבו מאזן החל: נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קרא הערב (ה') ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחדש את המשא ומתן עם מדינת ישראל.
 
בהודעה שיצאה מלשכת הנשיא הצרפתי, נכתב כי סרקוזי שוחח עם אבו מאזן בטלפון והדגיש בפניו את הדחיפות בחידוש המשא ומתן לשלום עם ישראל. סרקוזי הבהיר כי לאור מגעיו האחרונים בזירה הבינלאומית, התנאים הנוכחיים יבשילו חזרה מהירה למשא ומתן סביב השולחן.
 
ההערכות הן, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מסרקוזי כי יפעיל את מכבש הלחצים על אבו מאזן לחזור בו מהצהרותיו הנואשות, ולהעניק הזדמנות נוספת לחידוש תהליך השלום עם מדינת ישראל. נראה, כי נתניהו אכן הצליח לשכנע את עמיתו הצרפתי כי אבו מאזן אכן מהווה את המכשול העכשווי לפתיחת שיחות השלום.
 
דוברו של אבו מאזן, נביל אבו-רודיינה, הודיע כי סרקוזי העלה על השולחן הצעות חשובות מאוד לקידום תהליך השלום. כזכור, אבו מאזן מתנגד מזה זמן רב לחזרה לשולחן המשא מתן ללא הקפאה של ההתנחלויות - דרישה אשר ישראל מסרבת לה.
 
סרקוזי נפגש אמש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובמהלך המפגש הציע לו להעביר מסר לנשיא סוריה, בשאר אסד. על פי פרסומים ברשתות ערביות, בין היתר, ברשת אל-ערביה, המסר היה שמדינת ישראל מביעה נכונות עקרונית לסגת מהגולן במתכונת הסכם שלום.
 
  1. 1. צרפתית שפה מעצבנת
    דוידי 12/11/2009 19:12
    ארץ יפה עם אנשים מעצבנים שמדברים צפה מעצבנת, ממש מעצבן.